موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
169235
۱۳ مرداد ۱۳۹۷

نوربرت خرگردن، داستانی نو از عناصرادبیات کهن

نوربرت خرگردن نوشته میشایل انده از جدیدترین رمان‌های کودک نشر افق است که با ترجمه کتایون سلطانی به بازار آمده است.

به گزارش کودک پرس ، رمان نوربرت خرگردن که قصه یک کرگدن شکاک و عصبانی است از سوی نشر افق ویژه فصل تابستان کودکان به چاپ رسیده است.

انده در این داستان، به شکل بسیار هنرمندانه و با ظرافت، قهرمان داستانش را به اوج می‌رساند. وی با استفاده درست و به‌جا از عناصر ادبیات کهن داستانی نو خلق می‌کند که برای مخاطبانش جذاب است.

 

در بخشی از این کتاب آمده است:

نوربرت خرگردن عقل و شعور درست و حسابی ندارد. در عوض تا دلتان بخواهد پرزور است و هیچ‌کس حریف هیکل قوی‌اش نمی‌شود. تازه به خلاف بیشتر کرگدن‌ها دو تا شاخ دارد با کلی سپر و خلاصه آن قدر ترسناک است که حتی شیرها و فیل‌ها را هم فراری می‌دهد. اما حالا پرنده‌ای کوچولو و شجاع پیدا شده که می‌خواهد نوربرت را سرجایش بنشاند…

کتاب نوربرت خرگردن نوشته میشائیل انده با ترجمه کتایون سلطانی و تصویرگری راینهاردمیشل برای کودکان ۷ تا ۱۰سال منتشر شده است. این کتاب در قالب 56 صفحه و بهای 6 هزار و پانصدتومان در دسترس علاقه‌مندان است.

 

 

لازم به یادآوری است، میشائیل اِنده (۱۹۲۹-۱۹۹۵) یکی از برجسته‌ترین نویسندگان آلمانی است. کتاب­‌هایش به بیش از چهل زبان ترجمه شده و بیست میلیون نسخه از آن‌ها در سراسر جهان به فروش رفته است. اِنده جوایز ادبی بسیاری را از آن خود کرده‌است، مانند جایزه ادبیات نوجوان آلمان، جایزه هوگویاکوبی و جایزه ویلهلم هاوف.

 

 

 

 

 

منبع: آنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار