16850
۲۶ فروردین ۱۳۹۶

گلایه نماینده‌مجلس از نبود قانون برای برخورد با کودک‌ فروشی

نایب رئیس کمیسیون قضایی‌و حقوقی مجلس با تاکید بر موظف بودن بهزیستی به جلوگیری از خرید و فروش کودکان و نوزادان، اظهار داشت: قانون شفاف و روشنی برای برخورد با کودک فروشی وجود ندارد.

به گزارش کودک پرس، یحیی کمالی‌پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات قائم مقام ستاد مبارزه با موادمخدر درمورد تایید خرید و فروش نوزادان زنان معتاد، گفت: قانون شفاف و روشنی درمورد خرید و فروش کودکان وجود ندارد، قوانین فعلی هم نمی‌تواند در این زمینه اثرگذار باشد زیرا شرایط حاکم بر این موضوع بسیار پیچیده‌ است.

خرید و فروش اطفال زنگ خطری برای جامعه/ بهزیستی موظف به حمایت از کودکان

کمالی‌پور با تاکید بر اینکه ترویج خرید و فروش اطفال زنگ خطری برای همه جامعه است، تصریح کرد: در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان می‌توان به موضوع خرید و فروش اطفال هم اشاراتی کرد، در حقیقت تدابیری باید اندیشید که هر چه زودتر از این نوع تخلف‌ها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه سازمان‌های حمایتی چون بهزیستی موظف به جلوگیری از این دست آسیب‌های اجتماعی هستند، افزود: جمع‌آوری معتادان و ساماندهی این گروه از افراد قطعا مانع خرید و فروش اطفال خواهد شد، ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز بر اساس مصادیق این موضوع را تایید و اعلام کرده است؛ بنابراین در این شرایط به جهت جلوگیری از تسری این موضوع به جامعه باید سازکار و قانوین ایجاد شود.

کمالی‌پور معتقد است: در حقیقت افرادی که امکان و توانایی نگهداری از اطفال خود را ندارند باید به مراکز نگهداری کودکان مراجعه و فرزند خود را به آنها بسپارند زیرا فروختن اطفال خلاف کرامت انسانی است، از سوی دیگر با افرادی که دست به چنین اقداماتی می‌زنند باید برخورد جدی صورت گیرد.

انسان قابل خرید و فروش نیست/ عنوان اتهامی خرید و فروش کودک در قانون پیش‌بینی نشده است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تا ایجاد ساز و کار قانونی جدید می‌توان با استناد به قوانین دیگر با متخلفان برخورد کرد، در حقیقت نگهداری اطفال خریداری شده و ایجاد اماکن غیرقانونی برای امور غیرقانونی خود جرم بوده و در قوانین مجازاتی برای این موارد پیش‌بینی شده اما عنوان اتهامی خرید و فروش کودک در قانون ذکر نشده است.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، افزود: انسان قابل خرید و فروش نیست، بنابراین تا هنگامی که قانون مشخصی تصوب شود، می‌توان از این منظر عنوان مجرمانه‌ای برای خرید و فزوش اطفال در نظر گرفت و مجازاتی را تعیین کرد، البته تحت عنوان قاچاق انسان هم می‌توان این اقدام را تخلف تلقی کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ علی مویدی قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از تایید خرید و فروش نوزادان زنان معتاد خبر داد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار