5259
۲۴ شهریور ۱۳۹۵

لایحه (الحاق دولت به پروتکل کنوانسیون حقوق کودک)غیرمشروع و غیرعقلانی است

در بیانیه منتشرشده توسط اعضای کنگره ملی همفکری آینده سازان انقلاب اسلامی آمده است: ما دانش‌آموزان بسیجی لایحه «الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکل اختیاری کنوانسیون حمایت از حقوق کودک در منازعه مسلحانه» را غیرمشروع و غیر عقلانی می‌دانیم.

به گزارش کودک پرس  در بیانیه هیأت رئیسه و اعضای کنگره ملی همفکری آینده سازان انقلاب اسلامی بسیج دانش‌آموزی آمده است: بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم؛ با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد و آرزوی طول عمر پربرکت رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (حفظه الله) ما اعضای کنگره ملی همفکری آینده‌سازان انقلاب اسلامی بسیج دانش‌آموزی به نمایندگی از دانش‌آموزان بسیجی سراسر کشور مواضع خود را در قبال لایحه «الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکل اختیاری کنوانسیون حمایت از حقوق کودک در منازعه مسلحانه» به شرح زیر اعلام می‌داریم:
1- ما دانش‌آموزان بسیجی ضمن مردود خواندن این لایحه و غیرمشروع و غیر عقلانی دانستن آن، از مسؤولین محترم امر که می‌خواهند این لایحه را اصلاح و سپس تصویب نمایند می‌پرسیم مگر مفاد کنوانسیون‌های بین‌المللی قابل تغییر است و به دلخواه کشورهای عضو تغییر می‌کند که می‌خواهند این لایحه را اصلاح و سپس تصویب نمایند؟ و آیا در فرهنگ ما قاسم ابن الحسن(علیه‌السلام) و شهیدان فهمیده و بالازاده و 36 هزار شهید دانش آموز وجود ندارد؟
2- ما دانش‌آموزان بسیجی ایران اسلامی از دولت محترم سؤال می‌کنیم که هدف دولت از ارائه این لایحه چه بوده است؟ و آیا دولت محترم تدبیری برای عاقبت و نتیجه تصویب این لایحه اندیشیده بود؟ و واقعاً نفع و سود پیوستن به این پروتکل اختیاری چیست؟
3- ما دانش‌آموزان انقلابی و بسیجی از نمایندگان محترم عضو کمیسیون حقوقی مجلس نیز سؤال می‌کنیم چرا بر خلاف پیشنهاد کارشناسی شده رد شدن کلیات این لایحه از طرف مرکز پژوهش های مجلس و حتی ذکر این موضوع که در آینده خطر آوردن بسیج به عنوان کودک مسلح وجود دارد با اصرار خود این لایحه را تصویب نموده‌اند که بعد مجبور شوند آن را دوباره برگردانند؟
4- ما دانش‌آموزان بسیجی و بصیر ایران اسلامی خطاب به ملت بزرگ ایران اعلام می‌کنیم به راستی اگر توجه صاحبنطران امین و متعهد نبود چه اتفاقی رخ می‌داد؟ آیا به مانند برجام که به فرموده رهبر معظم انقلاب خسارت محض است و یا بنا بر نظر رئیس کل بانک مرکزی که عائد ما از برجام هیچ یا تقریبا هیچ بوده است باید دوباره کلاه بر سرمان می‌رفت تا متوجه شویم دشمنان ایران اسلامی به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند؟
5- ما دانش‌آموزان بسیجی انقلاب اسلامی خارج شدن این لایحه از دستور کار مجلس محترم را حاصل توجه مسئولین امر به اعتراضات گسترده دانش‌آموزان بسیجی سراسر کشور می‌دانیم و دوباره یادآور می‌شویم اگر این لایحه به دستور کار مجلس باز گردد، ما دانش‌آموزان بصیر و انقلابی از مواضع انقلابی خود کوتاه نخواهیم آمد.

 

 

 

 

 

منبع:     فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار