168135
۰۷ مرداد ۱۳۹۷

انتظار ۶۰ خانواده متقاضی فرزندخواندگی در کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به نگهداری از ۴۲ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در شیرخوارگاه معتضدی کرمانشاه، از انتظار ۶۰ خانواده متقاضی فرزندخواندگی در استان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، مدیرکلبهزیستی استان کرمانشاه گفت: صلاحیت خانواده های متقاضیفرزندخواندگی در استان توسط کارشناسان در دست بررسی است و در صورت داشتن شرایط کودکان به آنها واگذار خواهد شد.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، در واگذاری کودکان، اولویت اول با زوجین نابارو است که پنج سال از زندگی مشترک آنها گذشته و صاحب فرزند نشده، اولویت دوم با زنان مجرد بالای 35 سال و اولویت سوم با افرادی است که خود دارای فرزند بوده و به فرزندخواندگی کودکان بی سرپرست نیز تمایل دارند.

قادری در خصوص شرایط فرزندخواندگی، بیان داشت: درخواست های متقاضیان به معاونت امور اجتماعی بهزیستی تحویل داده می شود و پس از بررسی و داشتن شرایط قانونی کمیته فرزندخواندگی تشکیل و در آنجا برای واگذاری کودکان تصمیم گیری های لازم انجام می گیرد.

این مسئول با بیان اینکه ۱۰۲ کودک بی سرپرست و بدسرپرست در 6 مرکز نگهداری کودکان بهزیستی استان هستند، افزود: 118 کودک نیز در خانواده جایگزین در کنار اقوام نزدیک از بهزیستی خدمات دریافت می کنند.

وی یادآور شد: از تعداد 6 مرکز نگهداری کودکان بهزیستی استان، یک مرکز به صورت دولتی و پنج مرکز دیگر به صورت غیردولتی مشغول فعالیت هستند.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار