168061
۰۷ مرداد ۱۳۹۷

پسرها عروسک بازی نمی‌کنند

جای خالی رفتارهای محبت آمیز و عاطفی، بیشتر در گذشته و تا حدودی در زمان حاضر با پسرها آنهم بیشتر در گروه سنی نوجوان و جوان محسوس است، اتفاقی که تاثیرات ناشی از آن، مشکلات عدیده‌ای را در زندگی فردی و اجتماعی آنها رقم می زند.

به گزارش کودک پرس ، پسرها عروسک بازی نمی کنند، کسی به سرشان گل نمی زند، آنها گاهی به جای دست نوازشگر، سیلی مرد شدن را هم روی صورتشان لمس می کنند.
به زمین که می خورند، کسی برای یاریشان دستشان را نمی گیرد، آنها برای اینکه مرد بار بیایند باید خودشان از جا بلند شوند.
پسرها وقتی به زمین می خورند و یا مشکلی برایشان پیش می آید ، اشک هایشان را فرو می خورند زیرا باید مرد باشند، این یک اصلاح معروف است که ‘مردها گریه نمی کنند’.
ما با این رفتار و جمله ها به پسرها یاد می دهیم یک مرد باید خشک و بی احساس باشد، ابهت مرد در ابراز احساسات نکردن است و این به مرور خودش را بعدها در زندگی اجتماعی، فردی و زناشویی وی نشان می دهد.

بدون شک با یک دختر نرم تر از پسرها برخورد می کنیم، اگر یک پسر و دختر در خانه داشته باشیم دختر را مستحق نوازش بیشتر می دانیم که البته چنین است، اما آیا پسرها، محبت و نوازش نمی خواهند و آیا نباید این مهم را در خانواده و جامعه بیاموزند تا فردا در زندگی به کار گیرند؟
حالا کارمان به جایی رسیده که امروزه کمتر مردی می تواند در کانون گرم خانواده حرف های محبت آمیز و احساسی بگوید، گریه کند، ناز بیاورد، نیازهای مختلفش را بگوید و از همسر و خانواده اش کمک بگیرد.

لذا این آسیب پنهان، برخی مردها را به آنجا رسانده که بیرون از خانه و با افرادی که کمتر آنها را می شناسد بهتر می توانند نیازهایشان را مطرح کنند تا به غروری که از بچگی برایشان ترسیم کرده و ساخته اند کمتر ضربه بخورد و از آن طرف کانون خانواده به عنوان اساسی ترین بنیان اجتماعی، شاکله ای آشفته به خود می گیرد.
بله پسرها، مردها، عروسک ندارند، کسی گل به موهایشان نمی زند و نیازی به این کار ندارند، کسی آنها را آنقدر که دخترها را نوازش می کند مورد محبت قرار نمی دهد، آری مردها گریه نمی کنند و اما این حال و روز مردها که نه، این حال روز خانواده ها گریه دارد… .

گریه دارد، حالا که جای خالی محبت مردانه یک مرد که هرگز در زندگیش آن را تجربه نکرده، خانواده ای را به فلاکت می برد.
گریه دارد، شکاف و طلاق های عاطفی رایج در جامعه که آمارشان روز به روز در حال افزایش است.
گریه دارد، افزایش آمار بزه های مختلف که ناشی از بی توجهی ها و کمبود محبت و البته زشت و قبیح دانستن محبت کردن زن و شوهر به یکدیگر است.

آری هدف قرار گرفتن کانون گرم خانواده گریه دارد، باید مرزها را برداشت و به دست پسر بچه ها هم در کنار همت مردانه، عروسک، عاطفه، محبت، عشق داد و ابراز آن را آموخت.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار