موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
167385
۰۳ مرداد ۱۳۹۷
سید جواد هاشمی:

فیلم کودک و نوجوان ترکیبی از سرگرمی و حرف‌های جدی است

کارگردان سینمای کودک و نوجوان معتقد است در سینما باید حرف‌هایی را با کودکان و نوجوانان در میان گذاشت که در عین برقراری ارتباط جدی با فیلم، سرگرم و شاد شوند.

به گزارش کودک پرس ، سید جواد هاشمی با اشاره به تفاوت سلیقه و نیازهای کودکان و نوجوانان دهه 60 و 90 گفت: بچه‌های امروز از نظر سلیقه و نیاز با دهه‌های قبل بسیار تفاوت دارند. واکنش بچه‌ها را زمانی که فیلم سینمایی شهر موش‌ها 2 اکران می‌شد، دیدم. این فیلم نوعی نوستالژی متولدین دهه 60 است و دیدن آن برای پدر و مادرها جذاب بود، اما احساس کردم بچه‌ها این اثر را چندان نمی‌پسندند و حتی نوجوانان حاضر در سالن هم حواسشان به تلفن‌های همراه خود بود و توجه چندانی به فیلم نداشتند.

وی افزود: پدرها و مادرها شخصیت‌های این فیلم را می‌شناختند و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کردند، اما رده سنی کودک و نوجوان نه. بنابراین باید در سینما حرف‌هایی را با کودکان و نوجوانان در میان گذاشت که در عین برقراری ارتباط جدی با فیلم، سرگرم و شاد شوند.

 

هاشمی با بیان این که فیلم خوب همواره مخاطبان را در هر رده سنی به سینما جذب می‌کند، خاطر نشان کرد: روحیه بچه‌های نسل کنونی تغییر کرده و اگر فیلم ایرانی خوب ساخته شود، قطعا از آن استقبال خواهد شد. یکی از تجربه‌های من در این زمینه فیلم «اختاپوس» بود که در سال 1390 ساخته شد و وقتی متوجه استقبال بچه‌ها از آن شدم، تصمیم گرفتم نسخه دوم و سوم آن را هم بسازم.

کارگردان فیلم آهوی پیشونی سفید درباره دلایل استقبال مخاطبان کودک و نوجوان از فیلم اختاپوس ادامه داد: یکی از دلایل این استقبال شاید جدی گرفتن بچه‌ها بوده است. من در اختاپوس و پیشونی سفید به شدت بچه‌ها را جدی گرفتم و بازیگر، موسیقی مناسب، فضای شاد و جدی را کنار هم قرار دادم و بچه‌ها از تمام این موارد در فیلم استقبال کردند.

 

سی‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا رضاداد 8 تا 14 شهریور 97 در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

 

 

 

 

منبع: آنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار