167297
۰۳ مرداد ۱۳۹۷

دستگیری مظنونان اسیدپاشی به پسربچه سه ساله در پایتخت اسیدپاشی دنیا

بریتانیا طی سال‌های اخیر شاهد افزایش اسیدپاشی به افراد بوده است و در موردی تازه سه فرد جوان روی یک کودک سه ساله اسید پاشیدند.

به گزارش کودک پرس ، پلیس بریتانیا اعلام کرد سه مرد جوان را در ارتباط با اسیدپاشی به یک پسربچه سه ساله که در شهر ووستر روی داده بود، دستگیر کرده است.

پلیس این سه تن را روز دوشنبه در لندن دستگیر کرد.

روز یکشنبه در ووستر، واقع در مرکز بریتانیا پسر بچه‌ای که در اثر ریختن اسید دچار سوختگی شدید در ناحیه دست و صورت شده بود به بیمارستانی منتقل شد. گرچه مصدوم اکنون از بیمارستان مرخص شده اما به گفته پزشکان باید تا مدتها تحت درمان باشد.

جوانان دستگیر شده که به ترتیب ۲۲، ۲۵ و ۲۶ سال سن دارند متهم شده‌اند که «قصد وارد کردن آسیب جدی» به قربانی داشته‌اند. یک فرد دیگر که ۳۹ سال دارد نیز پیش‌تر در همین ارتباط بازداشت شد.

بریتانیا اخیرا شاهد افزایش اسیدپاشی به افراد بوده است و دولت این کشور فروش انواع مواد آسیب‌‌زننده را به ویژه برای افراد زیر ۱۸ سال محدود کرده است.

 

در ماه های اخیر چندین رشته اسیدپاشی در لندن رخ داده است. در چند مورد از این اسیدپاشی ها، قربانیان مسلمان بوده اند و همین موضوع باعث ایجاد وحشت در میان مسلمانان و ترس از اسلام هراسی در میان آنان شده است.

این رشته حملات که بصورت جداگانه و در عرض کمتر از ۹۰ دقیقه رخ داد شرق لندن پایتخت انگلیس را با شرایط اضطراری مواجه کرد.

در گزارشی درباره افزایش موارد حمله با اسید آمده است: از ۲۰۱۰ تاکنون بیش از ۱۸۰۰ مورد حمله با استفاده از مواد اسیدی گزارش شده است.

 

بر پایه همین گزارش، آمار پلیس لندن نشان می دهد تعداد جرایم استفاده از مواد اسیدی در سال گذشته ۴۵۸ مورد بوده که نسبت به ۲۰۱۵ با ۲۶۱ مورد، بیش از دو برابر شده است.

به گزارش ایندیپندنت و به نقل از پلیس لندن محله نیوهام با ۳۹۸ مورد اسیدپاشی طی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ نخستین جایگاه را به خود اختصاص داده است.

منطقه تاور هملتس هم با ۸۴ مورد اسیدپاشی در جایگاه سوم قرار دارد.

 

تعداد موارد اسیدپاشی در لندن طی سال ۲۰۱۶ نسبت به یک سال قبل از آن ۷۴ درصد افزایش داشته است. این رقم در سال ۲۰۱۵، ۲۶۱ مورد و در سال ۲۰۱۶، ۴۵۴ مورد گزارش شده است. در ۸۰ درصد موارد زنان هدف این حملات بوده‌اند.

 

 

 

 

منبع: جام نیوز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار