167222
۰۲ مرداد ۱۳۹۷
رئیس جامپینگ‌فیتنس همدان مطرح كرد؛

فعالیت کودک ۶ ساله تا سالمند ۷۰ ساله در جامپینگ‌فیتنس

رئیس گروه جامپینگ‌فیتنس کمیته آمادگی جسمانی هيات ورزش‌های همگانی استان همدان گفت: جامپینگ‌فیتنس برای سالخوردگان فواید بسیار زیادی دارد.

به گزارش کودک پرس ، لیلا توکلی ا بیان اینکه جامپینگ‌فیتنس مملو از حرکات زیبا همراه با ساعت‌ها تمرین، بدون احساس خستگی است و به صورت آکادمیک آموزش داده می‌شود، اظهار کرد: بازی‌های فراوانی در جامپینگ وجود دارد که توسط مربیان برای کودکان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه جامپینگ جزو پرطرفدارترین ورزش‌ها برای کودکان محسوب می‌شود، عنوان کرد: این رشته سبب ترشح هورمون رشد و تقویت حرکات بنیادی، هماهنگی عصب عضلانی، پیشرفت در ورزش‌های قهرمانی و حتی یادگیری تحصیلی فرزندان می‌شود.

 

رئیس گروه جامپینگ‌فیتنس کمیته آمادگی جسمانی هیات ورزش‌های همگانی همدان در ادامه با بیان اینکه این ورزش حتی برای سالخوردگان نیز بسیار مفید است، افزود: افرادی که ورزش نمی‌کنند و در مقابل با درد و آسیب‌های مفصل مواجه هستند به مراتب گرایش بسیار خوبی به جامیپنگ‌فیتنس پیدا کرده‌اند.

توکلی با بیان اینکه این روش تمرینی به طور رسمی زیر نظر فدراسیون ورزش‌های همگانی فعالیت دارد و دارای کمیته و انجمن است، تصریح کرد: تجهیزات این ورزش شامل ریباند دایره‌ای یا 6 ضلعی با 6 پایه، دسته حفاظتی، کش یا فنر و کفی با دوام است.

وی با اشاره به فواید جامپینگ‌فیتنس گفت: افزایش تراکم استخوان، بهبود عملکرد قلب و عروق، سم‌زدایی و پاک‌سازی بدن، تقویت تعادل و گیرنده‌های حسی عمقی و جذب شوک ناشی از دویدن به مفاصل که 85 درصد از فشارهای وارد بر بدن را تعدیل می‌کند، از مزایای این ورزش است.

 

رئیس گروه جامپینگ‌فیتنس کمیته آمادگی جسمانی هیات ورزش‌های همگانی استان همدان یادآور شد: این ورزش با وجود فعالیت کوتاه، در همدان از استقبال خوبی برخوردار شده و از کودک 6 ساله تا سالمند 70 ساله وارد این رشته شده‌اند.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار