166944
۰۱ مرداد ۱۳۹۷

۱۲ هزار و ۱۲۵ کودک بازمانده ازتحصیل در خوزستان وجود دارد

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۱۲ هزار و ۱۲۵ کودک بازمانده از تحصیل در این استان وجود دارد که از این تعداد تاکنون یک هزار و ۲۳۳ کودک شناسایی شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، اردشیر شجاعی در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در محل این اداره کل که با حضور رییس امور آموزش و پرورش و آموزش فنی و حرفه ای سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد با بیان اینکه برای شناسایی و بازگرداندن این کودکان به کلاس درس به 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است افزود: بازگرداندن یک کودک زیر 12 سال به چرخه آموزش و پرورش از بازگرداندن فرد بزرگ سال آسان‌تر است.
وی گفت: پارسال یک هزار و 268 کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان شناسایی و به کلاس‌ درس بازگردانده شدند.

شجاعی ادامه داد: در حوزه ابتدایی بیش از 68 هزار نوآموز و دانش‌آموز ابتدایی در خوزستان تحصیل می‌کنند، در این حوزه چهار برنامه در دستور کار ما قرار دارد که یکی از آن‌ها انسداد مبادی بیسوادی است.

** 150 مربی حق‌التدریس درکارگاه های آموزش فنی خوزستان نیاز است 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان نیز در این نشست گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی، اشتغال، فقر و بیکاری، لازم است که توجه ویژه‌ای به خوزستان شود. اگر قرار است تحولی در خوزستان رخ دهد، این تحول باید در حوزه آموزش باشد.
عبدالنبی سواعدی درخصوص کمبود نیروی انسانی در فنی و حرفه‌ای خوزستان، افزود: در این استان 250 مربی رسمی در فنی و حرفه‌ای مشغول به فعالیت هستند و از سال 91 اجازه جذب مربی به خوزستان داده نشده است.

وی گفت: به دلیل کمبودهایی که در آموزشگاه های فنی و حرفه ای خوزستان وجود دارد امکان تربیت نیروهای ماهر در شرکت هایی همچون نفت را نداریم.
وی ادامه داد:کمتر از سه درصد بودجه آموزشی کشور به سازمان فنی و حرفه‌ای اختصاص می‌یابد و 97 درصد بودجه به آموزش و پرورش اختصاص دارد، لازم است که در حوزه مهارت‌آموزی، سرمایه‌گذاری بیشتری انجام گیرد.

سواعدی با اشاره به اجرای طرح جاک در دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان گفت: دانش آموختگان دانشگاهی فاقد مهارت هستند و در دوران تحصیل مهارت عملی فرا نمی گیرند به همین منظور این طرح برای کاهش درصد دانش آموختگان فاقد مهارت، در سال 96 به صورت پایلوت در دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیای بهبهان اجرا شد؛ در این طرح، فنی و حرفه‌ای، آموزش عالی و پارک علم و فناوری با یکدیگر مشارکت دارند.
وی ادامه داد: در طرح جاک بسته‌های مهارتی تعریف شده و دانشجویان با کسب مهارت عملی از دانشگاه دانش آموخته می شوند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: در حال انعقاد تفاهم‌نامه با 6 دانشگاه مطرح خوزستان برای اجرای این طرح هستیم و تاکنون سه تفاهم‌نامه منعقد شده و اگر این طرح حمایت نشود امکان ادامه آن را نخواهیم داشت.

‘سعید نمکی ‘ معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه به همراه یک هیات هشت نفره متشکل از پنج رییس امور و سه مشاور در سفری 2 روزه جمعه شب (29 تیر) وارد خوزستان شد.
سفر معاون سازمان برنامه و بودجه به خوزستان به منظور بررسی ظرفیت های این استان در تمامی بخش ها و بررسی استفاده هر چه بیشتر و بهتر بودجه ملی اختصاص یافته در سال 97 به خوزستان و بررسی تمامی جوانب و مسایلی که باید در اختصاص بودجه سال 98 به استان مد نظر باشد انجام گرفته است.
خوزستان بیش از یک میلیون دانش آموز دارد که 45 هزار و 797 معلم آموزش آنها را بر عهده دارند.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار