164109
۱۶ تیر ۱۳۹۷

انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شرق سوریه جان ۳ کودک را گرفت

دیده‌بان موسوم به ‘حقوق بشر سوریه’ بامداد شنبه اعلام کرد: انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در شرق سوریه دستکم ۱۸ کشته برجای گذاشته است.

به گزارش کودک پرس ، ‘رامی عبدالرحمن’ مدیر دیده بان موسوم به حقوق بشر سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت که 11 تن از این افراد را نیروهای دمکراتیک کرد سوریه تشکیل می دهند.
وی با شرح جزئیات این حادثه، افزود: این انفجار شهرک ‘البصیره’ در حومه شرقی دیر الزور را هدف قرار داده بود که در نتیجه آن یک فرمانده نیروهای دمکراتیک کرد سوریه به همراه 10 تن از اعضای این گروه و هفت غیرنظامی از جمله سه کودک جان باختند.

تاکنون گروه یا فردی مسئولیت این حمله انتحاری را برعهده نگرفته است، اما عبدالرحمن عامل این حمله را گروهک تروریستی داعش خوانده است.
نیروهای موسوم به ‘دمکراتیک کرد سوریه’ به عنوان همپیمان اصلی آمریکا در سوریه مناطق گسترده ای در شمال و شرق این کشور را در کنترل خود دارند.

این گروه که از حمایت های گسترده واشنگتن برخوردار است، 17 اکتبر 2017 (25مهر 96)، توانست پس از عقب راندن داعش از شهر ‘الرقه’ مرکز خودخوانده تروریست ها که از سال 2013 این شهر را در اشغال داشتند، کنترل کامل آن را به دست گرفتند.

 

نیروهای دمکراتیک سوریه با حمایت آمریکا و همپیمانانش با انجام عملیات نظامی توسعه طلبانه در شرق و شمال شرق سوریه قلمرو مناطق تحت اشغال خود را در دو استان الرقه و دیرالزور گسترش داده اند.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار