موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
251409
۲۳ بهمن ۱۴۰۲
دیده‌بان حقوق بشر

اسرائیل به نسل‌کشی در غزه ادامه می‌دهد

دیده‌بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه گزارش کرد، از زمان صدور حکم دیوان دادگستری بین‌المللی، شهادت بیش از هزار و ۸۶۴ فلسطینی از جمله ۶۹۰ کودک و ۴۴۱ زن و نیز مجروح شدن بیش از ۲ هزار و ۹۳۳ فلسطینی توسط ارتش رژیم صهیونیستی را مستند کرده است.

به گزارش کودک پرس ، دیده‌بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه اعلام کرد با گذشت ۱۵ روز از صدور حکم دیوان دادگستری بین‌المللی درباره الزام رژیم صهیونیستی به اتخاذ تدابیری برای اجتناب از ارتکاب جنایت نسل‌کشی علیه مردم غزه، این رژیم همچنان با همان سرعت قبلی به ارتکاب این جنایت ادامه می‌دهد.

این نهاد در گزارشی شنبه اعلام کرد، تداوم ارتکاب جنایت نسل‌کشی با همان سرعت قبلی توسط رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را مستند کرده است که همچنان به کشتار گسترده غیرنظامیان فلسطینی، نگه داشتن آنها بدون آب، غذا و دارو، محروم کردن آنها از ساده‌ترین حقوق انسانی خود و نیز محاصره این مردم ادامه می‌دهد.
دیده‌بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه گزارش کرد، از زمان صدور حکم دیوان دادگستری بین‌المللی، شهادت بیش از هزار و ۸۶۴ فلسطینی از جمله ۶۹۰ کودک و ۴۴۱ زن و نیز مجروح شدن بیش از ۲ هزار و  ۹۳۳ فلسطینی توسط ارتش رژیم صهیونیستی را مستند کرده است.
این نهاد اعلام کرد، ارتش اشغالگر به تخریب سیستماتیک و گسترده مناطق، محله‌های مسکونی، زیرساخت‌های غیرنظامی و تأسیسات نوار غزه ادامه می‌دهد و همین مساله باعث شد بخش بیشتر ایگ باریکه عملا به مکانی غیرقابل سکونت تبدیل شود.
نهاد حقوق بشری در ادامه گزارش خود آورده است، رژیم صهیونیستی به جای تسهیل در انتقال کمک‌های انسانی به نوار غزه، به روش‌های مختلف از جمله حمله کامیون‌های در حال حرکت به سمت شمال غزه و ایجاد اختلال در عبور کامیون‌ها از گذرگاه کرم ابوسالم، اقدامات خود را برای محدود کردن ورود آنها تشدید کرده است. از همین روی هزاران تن از ساکنان شمال غزه در گرسنگی و کمبود شدید مواد غذایی به سر می‌برند و احتمال گسترش قحطی در این منطقه بسیار بالاست.
دیده‌بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه گزارش کرد رژیم صهیونیستی هیچ گونه جدیتی در بررسی جنایات هولناک از جمله کشتار و اعدام زندانیان و غارت و سوزاندن سیستماتیک منازل نشان نداده است.
این نهاد در پایان گزارش خود خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی در مورد نقض‌های مستند شده از زمان آغاز حمله نظامی صهیونیستی به غزه شد و اینکه دادگاه کیفری بین‌المللی به روند تحقیقات خود سرعت ببخشد و حوادث نوار غزه را در اولویت کاری خود قرار دهد.
در صد و بیست و هفتمین روز از جنگ، هواپیماهای اشغالگر به حملات جداگانه خود به مناطق ویران شده نوار غزه ادامه می‌دهند و ده‌ها نفر را شهید و زخمی می‌کنند، آماری غم انگیز که هر روز تکرار می‌شود.
وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، آمار شهدای غزه به ۲۸ هزار و ۶۴ تن رسید در حالی که تعداد زخمی‌ها به ۶۷ هزار و ۶۱۱ تن افزایش یافت.
این وزارتخانه افزود، در ۲۴ ساعت گذشته اشغالگران ۱۶ جنایت در غزه مرتکب شدند که ۱۱۷ شهید و ۱۵۲ زخمی برجای گذاشت.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار