163746
۱۴ تیر ۱۳۹۷

«تربیت» در این ایام کار بسیار سختی است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر زمانی فقط تلویزیون و رادیو اطلاع‌رسانی می‌کرد، امروزه هزاران سایت، کانال و شبکه در حال پمپاژ خبری دروغ و شایعه به جامعه و از جمله دانش‌آموزانی که ذهن پاک دارند، هستند؛ در نتیجه تربیت در این ایام، کار بسیار سختی است.

به گزارش گروه اجتماعی کودک پرس، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت و نایب‌ رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اظهار کرد: سازمان دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی و اتحادیه دانش‌آموزی سه سازمانی هستند که در مدارس کار می‌کنند و کارهایشان هم شایسته قدردانی است.

وی ادامه داد: شما باید هدایتگر تشکل‌ها باشید و هدایت میلیون‌ها نفر باعث انجام کارهای بزرگی در حوزه پرورشی می‌شود؛ سند تحول بنیادین مشخص کرده است که باید دانش‌آموزانی تربیت کنیم که عاشق ایران، انقلابی و امیدوار به آینده نظام باشند.

کوچکی‌نژاد اضافه کرد: کار پرورشی در این ایام کار راحتی نیست؛ اگر زمانی فقط تلویزیون و رادیو اطلاع‌رسانی می‌کرد امروزه هزاران سایت و کانال و شبکه در حال پمپاژ خبری دروغ و شایعه به جامعه و از جمله دانش‌آموزانی که ذهن پاک دارند، هستند؛ در نتیجه تربیت در این ایام کار بسیار سختی است.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس حتماً باید کمک کند تا حوزه پرورشی در مدارس تقویت شود؛ به اعتقاد ما باید امور اقتصادی تأمین شود تا افراد هدایتگر صرف مشغول کار پرورشی باشند؛ ما آمادگی داریم تا اصلاحات قوانین موجود را با مشورت مدیران آموزش و پرورش انجام دهیم.

کوچکی‌نژاد، نگاه وزیر آموزش و پرورش را به مسائل این حوزه با اولویت «پرورشی» خواند و گفت: این نگاه در انتخاب مدیران و معاونان نیز خود را نشان داده است؛ از جمله سامانه انتخاب مدیران همه چیز را قانونمند کرده‌ و قرار است مدیران مدارس بر اساس آزمون و بررسی شایستگی‌ها انتخاب شوند که به دلیل اهمیت جایگاه مدیر در مدرسه اقدام ارزشمند و مهمی است.

فریده اولادقباد نماینده تهران در مجلس نیز راهبردهایی را که معاون فرهنگی و پرورشی برای اجرای فعالیت‌های خود انتخاب کرده است، بسیار خوب خواند و گفت: برنامه توسعه فرهنگ قرآن باید دنبال شود که اگر دانش‌آموزان ما با قرآن انس بگیرند، از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و انحراف‌های رفتارها مصون خواهند بود.

 

عضو شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: در حوزه مهارت‌های ارتباطی و فضائل اخلاقی هم طرح نماد یعنی نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان در حال اجراست؛ خواهش می‌کنم که حتی با کمبود امکانات هم این طرح را اجرا کنید چون نقش بسیاری مهمی از مصونیت در برابر رفتارهای پرخطر دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین افزود: در سال 93 تفاهم‌نامه آموزش و پرورش با وزارت ورزش و جوانان امضا شده است که می‌تواند به شور، نشاط و امید در مدارس بیفزاید.

 

اولاد قباد به خبرگزار پانا هم اشاره کرد و گفت: این رسانه می‌تواند بازوی نظارتی وزارت آموزش و پرورش باشد. همانطور که وظیف رسانه‌ها شفاف‌سازی است وظیفه خبرگزاری پانا هم نظارت بر فعالیت‌های آموزش و پرورش و شفاف‌سازی آن فعالیت‌هاست.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار