163263
۱۱ تیر ۱۳۹۷
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛

پاسخ به پرسش مهر با ارسال ۴ میلیون و ۹۶۲ هزار اثر توسط دانش‌آموزان، فرهنگیان و خانواده‌ها

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: ۴ میلیون و ۹۶۲ هزار اثر به دبیرخانه پرسش مهر رسید که ۲ میلیون و ۹۵۵ هزار اثر مربوط به دانش‌آموزان، یک میلیون و ۸۶۸ هزار اثر مربوط به خانواده‌ها و ۱۳۸ هزار اثر مربوط به فرهنگیان بوده است.

به گزارش کودک پرس ، کنگره نهایی پرسش مهر هجدهم رئیس جمهور با حضور دستیار ویژه رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی، وزیر آموزش و پرورش، دبیر کمیته ملی المپیک، تعدادی از مدیران آموزش و پرورش و جمعی از دانش‌‌آموزان شرکت کننده در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آغاز شد.

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد:  پرسش مهر رئیس‌جمهور نشانه‌ای بر جایگاه رفیع و منیع نظام تعلیم و تربیت و نقش دانش‌آموزان، معلمان و مربیان در ساختن آینده ایران و بهترین بستر برای توسعه فرهنگی و نهادینه کردن آداب، اخلاق، فضایل و مهارت‌های ارتباطی در نسل آینده است.

 

وی با بیان اینکه این رخداد عظیم فرهنگی از چند جهت حائز اهمیت است، گفت: اولین موضوع، حضور رئیس جمهور در فضای آموزشی و پرورشی و جلب توجه جامعه به این نهاد فرهنگی و تربیتی بزرگ و ایجاد تفکر خلاق با پرسش از یک مسئله  مهم فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است.

کاظمی ادامه داد: موضوع دیگر، حضور جامعه مخاطب گسترده شامل دانش‌آموزان، اولیا و معلمان آن هم در تمام سطوح، این مسئله را به یک مسئله فرهنگی فراگیر تبدیل کرده است و این رخداد را از همه رخدادهای فرهنگی متمایز کرده است.

 

وی افزود: موضوع سوم، طرح اساسی‌ترین مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و حساس کردن بزرگترین جامعه مخاطب نسبت به موضوعات مهم است که یقیناً به یک جریان فرهنگی و گفتمان غالب جامعه تبدیل می‌شود و علاوه بر این خلق آثار ارزشمند فرهنگی و هنری در بخش‌های مختلف می‌تواند در انتقال پیام به تمام سطوح جامعه، کمک شایانی کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به پرسش مهر هجدهم رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: سؤال هجدهمین پرسش مهر این بود که «چگونه باید در محیط مدرسه تحمل و احترام به افکار دیگران و اخلاق و ادب را تمرین کنیم؟»

 

وی به اقدامات انجام شده برای پرسش مهر اشاره کرد و افزود: تهیه پوستر فراخوان ملی پرسش مهر در اوایل سال تحصیلی و ابلاغ به استان‌ها و اطلاع رسانی به جامعه مخاطب، فعال شدن کمیته‌های منطقه‌ای، استانی و کشوری و برگزاری بیش از ۱۴ جلسه ستاد مرکزی و بیش از ۱۰۰۰ جلسه در سطح مناطق از جمله اقدامات است.

کاظمی اضافه کرد: ۴ میلیون و ۹۶۲ هزار اثر به دبیرخانه پرسش مهر رسید که ۲ میلیون و ۹۵۵ هزار اثر مربوط به دانش‌آموزان، یک میلیون و ۸۶۸ هزار اثر مربوط به خانواده‌ها و ۱۳۸ هزار اثر مربوط به فرهنگیان بوده است.

وی افزود: ۲۶۶ اثر از بیش از ۳۰ کشور به دبیرخانه پرسش مهر هجدهم رئیس جمهور رسید که نشان‌دهنده استقبال جامعه مخاطب از این حرکت فرهنگی است.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز شاهد برگزاری پرسش مهر هجدهم رئیس جمهور با حضور ۱۸۰ نفر برگزیده و منتخب در ایستگاه پایانی هستیم.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار