162618
۰۷ تیر ۱۳۹۷
مدیرکل پزشکی قانونی استان خبر داد:

افزایش ۱۰درصدی همسرآزاری و کاهش ۳۰ درصدی کودک‌آزاری‌ در سمنان

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان از افزایش ۱۰درصدی همسرآزاری در این استان خبر داد و گفت: استان سمنان از نظر همسرآزاری در رتبه هفتم کشور قرار دارد.

به گزارش کودک پرس ، دکتر مهدی نوروزی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد : تعداد مراجعین همسرآزاری به پزشکی قانونی استان در یک سال گذشته 10 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی از کاهش  30درصدی کودک‌آزاری‌ها در این استان طی سال گذشته خبر داد و افزود: این در حالی است که کودک‌آزاری‌ها در سطح کشور افزایش داشته، لذا این کاهش محسوس‌، نکته امیدوارکننده‌ای است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان از نظر کودک‌آزاری به نسبت جمعیت در رتبه 12 کشور قرار دارد، تصریح کرد: سیر نزولی و قابل توجه  کودک‌آزاری در استان اتفاق مثبتی است که نشان از تلاش مضاعف دستگاه‌های متولی دارد.

 

وی از آمار بالای مصدومان تصادفات جاده‌ای در استان اظهار نگرانی کرد و گفت: متاسفانه استان سمنان در مصدومان ناشی از تصادفات به نسبت جمعیت رتبه اول کشور را دارد.

نوروزی به افزایش‌ 20 درصدی مصدومان ناشی از تصادفات جاده‌ای در سال گذشته اشاره کرد و افزود: تنها در سال 96 تعداد 5256 نفر در محورهای استان دچار مصدومیت شدند. ضمن اینکه در دو ماهه نخست سال 97 نیز مصدومان جاده‌ای استان با 26درصد افزایش به 1118 نفر مصدوم رسیدند.

 

افزایش 36 درصدی تلفات جاده‌ای استان در دو ماهه اول 97

وی با ابراز نگرانی از سیر صعودی فوتی‌ها و مصدومان ناشی از تصادفات در این استان خاطرنشان کرد: متاسفانه تصادفات جاده‌ای به مرگ و مصدومیت بخشی از مولدترین اقشار جامعه منجر می‌شوند، به طوری که بیش از 52 درصد مصدومان تصادفات جاده‌ای ‌20 تا 50 ساله هستند.

دکتر نوروزی از مرگ 318 نفر در تصادفات سال گذشته این استان خبر داد و گفت: تعداد فوتی‌های استان نیز نسبت به سال قبل از آن با افزایش 18درصدی روبرو بوده است.

وی از مرگ 60 نفر طی دو ماهه اول امسال در تصادفات جاده‌ای استان و افزایش 36درصدی آن خبر داد و اضافه کرد: این در حالی است که در دو ماهه نخست سال 96 تعداد فوتی‌های تصادفات در استان 44 نفر بوده است.

 

مدیر کل پزشکی قانونی استان سمنان با بیان اینکه 43درصد فوتی‌های تصادفات را راننده‌ها تشکیل می‌دهند، گفت: همچنین 35 درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات در سطح کشور را سرنشینان خودرو و 21 درصد را نیز عابران پیاده تشکیل می‌دهند.

وی از سهم 43درصدی خودروهای سواری در این بخش خبر داد و بیان کرد: 24درصد فوتی‌ها مربوط به موتورسیکلت‌ها، 6 درصد وانت‌بارها، 2.5درصد کامیون‌ها، یک درصد اتوبوس‌ها و هفت‌دهم درصد نیز مربوط به دوچرخه‌سوارها هستند.

 

کاهش 28درصدی خودکشی‌ و 43درصدی مسمومیت دارویی در استان

این مدیر مسوول از کاهش 28درصدی خودکشی‌ها در استان سمنان طی سال گذشته خبر داد و گفت: بیشتر خودکشی‌ها در این استان از طریق حلق‌آویز کردن صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه آمار خودکشی در استان بسیار پایین است خاطرنشان کرد: خوشبختانه سمنان از نظر آمار خودکشی به نسبت جمعیت رتبه 30 کشور را دارد، به عبارتی تنها یک استان در کشور وضعیت مطلوب‌تری از استان ما دارد.

نوروزی همچنین از کاهش 43درصدی مرگ و میرهای ناشی از مسمومیت دارویی در این استان خبر داد و گفت: این در حالی است که مرگ و میرهای ناشی از مسمومیت دارویی در سطح کشور با افزایش روبرو بوده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان سمنان با اشاره به برخی اقدامات این اداره کل در یکی دو سال اخیر گفت: در گذشته سمنان تنها مرکز استانی بود که اجساد را برای انجام آزمایش‌های تخصصی به خارج استان منتقل می‌کرد که خوشبختانه با پیگیری‌هایی که صورت گرفت این مشکل مرتفع شده و امروز همه خدمات در استان ارائه می‌شود.

 

وی با بیان اینکه پیش از این در آزمایشگاه‌های ما تنها صرف نمونه‌گیری انجام می‌شود گفت: با وجود توان کارشناسی و تخصصی بالایی که در استان داشتیم پیش از این به دلیل نبود آزمایشگاه و زیرساخت‌های لازم، به ناچار نمونه‌ها به مازندران منتقل می‌شد که این مشکل با تلاش همکاران ما و حمایت اعتباری مدیران اجرایی برطرف شد.

نوروزی با بیان اینکه در اکثر شهرستان‌ها نیز زیرساخت‌های لازم و از جمله اتاق تشریح ایجاد شده است، گفت: تا اولین اوخر در شهرستان‌هایی مثل دامغان و گرمسار اجساد به سمنان منتقل می‌شد که خوشبختانه زیرساخت لازم در این شهرستان ایجاد شد.

 

وی با اشاره به پروژه در حال اجرای سالن تشریح شاهرود گفت: بیشترین مراجعه به پزشکی قانونی در این شهرستان است اما متاسفانه پروژه پزشکی قانونی در شاهرود حدود 10 سال است که به کندی پیش می‌رود که اخیرا استاندار سمنان دستور اکید دادند که مجری طرح، این پروژه را به سرعت تکمیل و تحویل پزشکی قانونی دهد.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار