موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
159406
۲۰ خرداد ۱۳۹۷

آرزوی یک قاری نوجوان/ توسعه فرهنگ قرآنی مقابله با تهدیدات فرهنگی

توسعه فرهنگ قرآنی و عمل به این کتاب مقدس الهی از ترویج بسیاری از ناهنجارهای جامعه جلوگیری و آسیب‌های اجتماعی را کاهش خواهد داد.

به گزارش کودک پرس ، قرآن قانون اساسی هدایت بشر است، انس و الفت با کتاب الهی انسان را در برابر بسیاری از مشکلات و موانع دنیوی در امان و سعادت اخروی را مهیا خواهد کرد، قرآن کتاب آسمانی و سرچشمه نور الهی است.

ماه رمضان، ماه انس و الفت با قرآن است و در آیات و روایات بسیار سفارش شده که در این ماه بیش از ماه های دیگر قرآن تلاوت شود، 25 روز از ماه قرآن گذشت، ماهی که از هر کوی و برزنی صدای صوت دلنشین قرآن بیش از ماه های دیگر سال به گوش می رسد.

در جامعه امروزی با توجه به فشارها و تهدیدات دشمنان و همچنین با هدف قرار دادن آرمان و ارزش های دین اسلام با ترویج انس با قرآن در جامعه می توان جوانان و نوجوانان را در برابر توطئه های دشمنان واکسینه کرد.

 

خوشبختانه با توسعه فرهنگ قرآنی در کشور شاهد قاریان و حافظان جوان، نوجوان و نونهال بیش از گذشته هستیم که در سطح کشور و بین المللی خوش درخشیده اند. در این گزارش با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه گفتگویی با قاری ممتاز کشوری محمد حسین ایزدی و همچنین حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی گیلان صورت گرفته است؛

 

آرزوی تلاوت قرآن نزد مقام معظم رهبری را دارم

محمد حسین ایزدی، قاری برتر کشوری، متولد و ساکن رشت با بیان اینکه قرآن چراغ راه مسلمین است اظهار کرد: از 6 سالگی منصب خادمی قرآن را بر دوش دارم.

وی که 11 سال است در راه گسترش قرآن فعالیت می کند، اذعان کرد: پدر و مادرم مشوق اصلی‌ام در این راه نورانی بودند و اگر هدایت، راهنمایی ها و تشویق های والدینم نبود در این راه پیشرفتی نداشتم.

ایزدی با اشاره به اینکه پدرم حاج یوسف ایزدی از اساتید مشهور استان و کشور، استادم نیز بود گفت: مقام های بسیاری در سطح کشوری به عنوان قاری برتر به لطف الهی به دست آورده ام.

این قاری برتر کشوری افزود: در سال 90 به عنوان قاری برتر کشور با کاروان قرآنی نور به مکه مشرف شدم.

ایزدی به مقام ها و افتخارات قرآنی ایش اشاره و خاطرنشان کرد: نخستین مقام را در رشته اذان و در سن 7 سالگی در مسابقات منطقه ای (شمال کشور) فرزندان پاسدار کسب کردم.

 

 

وی در ادامه تصریح کرد: در مقطع ابتدایی به طور مستمر در رشته قرائت تحقیق قرآن کریم نفر اول ناحیه (شهرستان) در مسابقات دانش آموزی بودم.

این قاری برتر گیلانی اظهار کرد: در سن 11 سالگی در مسابقات اوقاف زیر 16 سال مقام برتر در رشته قرائت تحقیق را کسب و به مسابقات استانی اوقاف راه یافته و همچنین در سن 13 سالگی توانستم در مسابقات استانی اوقاف مقام نخست را کسب کرده و به مسابقات کشوری اعزام شدم.

ایزدی اضافه کرد: چندین مقام اول و دوم در مسابقات بسیج و مسابقات فرزندان پاسدار استانی در رشته ترتیل و تحقیق و همجنین مقام پنجم و سوم کشوری را کسب کرده ام.

این قاری برتر گیلانی افزود: بنده افتخار دیدار قاریان برتر جهان اسلام با رهبر انقلاب را داشته و علاقه زیادی به تلاوت نزد ایشان دارم.

 

مسئولان استعدادیابی قرآنی را محدود به مکان خاصی نکنند

وی با اشاره به اینکه به تازگی وارد حیطه حفظ قرآن کریم شدم و در تلاش هستم تا ان شاالله حافظ کل قرآن شوم تصریح کرد: در حال حاضر به عنوان مدرس روانخوانی در یکی از مسجد های رشت برای نوجوانان و نونهالان فعالیت و در عین حال خود شاگرد مکتب قرآن هستم.

ایزدی با تاکید بر اینکه جامعه قرآنی هر روز در حال پیشرفت و توسعه است گفت: از مسئولان مربوطه خواستارم که استعدادیابی ها را به مکان های خاص محدود نکنند و در تمامی نقاط کشور با کلاس های آموزشی سطح بالا راه قرآن آموزی و ترقی جوانان را فراهم کنند.

این قاری نمونه کشوری در پایان خاطرنشان کرد: به جوانان و نوجوانان توصیه می کنم در راه قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) گام بردارند و سعی کنند علاوه بر خواندن قرآن، به آن عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: با ترویج و توسعه فرهنگ اسلامی، قرآنی و عمل به آن می توان از بسیاری از آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های جامعه جلوگیری کرد.

 

فرهنگ قرآنی در جامعه نهادینه شود

حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به فرهنگ غنی دینی و مذهبی در کشور اظهار کرد: با ترویج فرهنگ های غنی و ارزش های دینی می توان توطئه های دشمنان را خنثی کرد.

 

 

وی با بیان اینکه دشمنان با ترفندهای مختلف درصدد فروپاشی دین اسلام در جهان هستند گفت: با اتحاد مسلمانان و ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی هیچ گاه دشمنان به اهداف شومشان دست نخواهند یافت.

 

این مقام مسئول به اوقات فراغت جوانان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: تبلیغات اسلامی، اوقاف و کانون های مساجد گیلان با تشکیل کلاس های قرآنی درصدد افزایش فرهنگ قرآنی در جامعه هستند.

حجت الاسلام گلمیزاده با تاکید بر اینکه گرایش به حفظ و قرائت قرآن در جامعه رشد چشم گیری داشته است خاطرنشان کرد: کسب مقام های برتر کشوری، استانی و بین المللی در سطوح مختلف سنی و در رشته های مختلف قرآنی، گویای این مدعاست.

 

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: حمایت از جامعه قرآنی و همچنین عمل کردن به قرآن از مهمترین مقوله های است که باید بدان توجه کرد.

با نهادینه کردن فرهنگ غنی اسلامی و قرآنی می توان از گسترش ناهنجارهای جامعه جلوگیری کرد، تلاوت قرآن و فهم درک این کتاب مقدس آسمانی و عمل کردن به آن در هریک از خانواده ایرانی می تواند از بروز بسیاری از آسیب های جدی اجتماعی جلوگیری کند.

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار