159242
۱۹ خرداد ۱۳۹۷
معاونت دوره ابتدایی آموزش و پرورش گچساران؛

۱۱۵ کودک بازمانده از تحصیل بین ۶ تا ۱۲ سال در گچساران شناسایی شدند

معاونت دوره ابتدایی آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه تعداد ۱۱۵ کودک بازمانده از تحصیل در گچساران شناسایی شده‌اند، گفت: هم اکنون تعداد ۴۰ کودک بازمانده از تحصیل مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش کودک پرس ، نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی که  با حضور معاون فرماندار، رئیس آموزش وپرورش و روسای ادارات شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

 در این نشست هوشنگ علیزاده با بیان اینکه  سنین دوره ابتدایی 6 الی 12 سال است، اظهار کرد: تعدادی دانش آموز بازمانده و یا ترک تحصیل در این سنین در شهرستان گچساران شناسایی شده‌اند.

 معاونت دوره ابتدایی آموزش و پرورش گچساران ادامه داد: بر اساس آخرین آمار سرشماری در سال تحصیلی 96 – 97 تعداد 115 کودک بازمانده از تحصیل   در گچساران شناسایی شده‌اند.

 

 وی با بیان اینکه از مجموع این تعداد 40 کودک هم اکنون مشغول به تحصیل هستند، گفت: تعداد 75 نفر دیگر تاکنون شناسایی نشده‌اند.

علیزاده اذعان کرد: فقر  و پدیده کودکان کار از عواملی هستند که موجب  افزایش بازماندن کودکان از تحصیل به شمار می‌رود.

 معاونت دوره ابتدایی آموزش و پرورش گچساران بیان کرد: با برنامه‌های حمایتی و آموزشی مورد نظر در تقسیم کار ملی امیدواریم این معضل اجتماعی در گچساران ریشه کن شود.

 

وی خاطرنشان کرد: تا مهرماه سالجاری فرصت زیادی باقی مانده است برای شناسایی کودکان بازمانده و یا ترک تحصیل در شهرستان که امیدوار هستیم با همکاری دستگاه‌های مربوطه این تعداد کودکان شناسایی شوند و به  آموزش و تعلیم و تربیت بازگردند.

 

 

 

منبع:‌ فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار