158957
۱۷ خرداد ۱۳۹۷
فرماندار شهرستان لنجان عنوان کرد؛

قهرمانان را می‌بایست از سنین کودکی تربیت کرد

مهدی صفرخانلو فرماندار شهرستان لنجان در استقبال از نگار سلحشوری عضو تیم ملی والیبال نوجوانان دختر زیر ۱۷ سال گفت: اگر جوان و نوجوان ایرانی بخواهد قله‌ای را فتح کند هیچ مانعی جلودارش نخواهد بود.

به گزارش کودک پرس ، مهدی صفرخانلو در آیین استقبال از نگار سلحشوری عضو تیم ملی نوجوانان دختر زیر ۱۷ سال اظهار کرد: بانوان به عنوان نیمی از افراد جامعه و دارا بودن مسئولیت ‌های مهم از جایگاه مهمی در اجتماع برخوردار هستند و قطعا حفظ نشاط، شادابی و سلامتی آنان نیز بسیار حایز اهمیت بوده و ورزش یکی از نیاز اساسی بانوان به شمار می آید که باید تقویت آن مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: همانطور که شاهد هستیم استعدادهای خوب و گسترده‌ای در شهرستان‌ لنجان در بخش بانوان وجود دارد که می‌توان با شناخت و سرمایه‌گذاری روی آن‌ها فردایی بهتر برای آنها و ورزش شهرستان،استان و کشور رقم زد.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: استعدادیابی، پرورش استعدادها و حضور ورزشکاران مستعد در دل تیم‌های لیگ ، تیم ملی و حضور در مسابقات مختلف داخلی و بین المللی ارکانی است که می تواند انقلابی بزرگ را در ورزش بانوان شهرستان رقم بزند و نگار سلحشوری یکی از استعدادهایی است که توسط مربیان ارزشمندی همچون خانم سیاه ریزی شناسایی و تربیت شده و با حضور خود در مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دختر زیر ۱۷ سال آسیا توانست این مهم را به اثبات برساند.

 

 

وی ادامه داد: امروز باید از تمامی امکانات موجود برای نیل به اهداف عالی در حوزه ورزش استفاده کنیم و به سنین پایه بیش از پیش توجه شود چراکه پیشرفت و کسب موفقیت در رشته های مختلف ورزشی نیازمند توجه بیشتر به سنین پایه است که در نهایت به رشد و تعالی ورزش در شهرستان لنجان منجر خواهد شد.

صفرخانلو اضافه کرد: امروز باید با کمک هیئت های ورزشی به سمت ارتقاء سطح کیفی و کمی رشته های مختلف ورزشی گام برداشت تا با تربیت ورزشکاران در سنین پایه و معرفی آنها ما نیز در شهرستان لنجان در ورزش قهرمانی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هزینه در ورزش سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌آید، عنوان کرد: معتقد هستیم پیشرفت‌ در ورزش‌ قهرمانی‌ مستلزم توجه ویژه و بنیادی به مقوله ورزش‌ پایه و همگانی است از این جهت کودکان و نوجوانان باید بتوانند در سطوح‌ مختلف‌ سنی، از امکانات‌ ورزشی‌ بهره‌مند شوند و زمانی که برای سنین پایه و نسل جوان هزینه شود می توان از ورزشکاران توقع داشت در عرصه های ملی و بین المللی خوش بدرخشند.

 

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: ورزش در کنار شکل دادن به استعدادهای جسمانی، حرکتی، روانی و اجتماعی، می تواند زمینه های سالم و مفیدی را برای ساختن افرادی با فرهنگ، قانون مدار، با انضباط و هنجار پذیر و غنای فرهنگی جامعه را فراهم کند چراکه ورزش مملو از نقش هایی چون همبستگی، همکاری، گذشت، فداکاری، دوستی، صمیمیت و بسیاری از ارزش های انسانی و اجتماعی دیگر است از این رو به آسانی می تواند در انتقال فرهنگ و ارزش های معنوی مفید واقع شود.

 

 

وی با بیان اینکه باید به سمت و سویی حرکت کرد که قهرمان ‌پروری در شهرستان لنجان به یک روحیه تبدیل شود، تاکید کرد: نگار سلحشوری نمونه و الگوی یک نوجوان موفق است و این ورزشکار نمونه با حضور در تیم ملی والیبال دختران زیر ۱۷ سال و حضور در مسابقات آسیایی نشان داد اگر جوان و نوجوان ایرانی بخواهند قله ای را فتح کند هیچ مانعی جلودارش نخواهد بود.

 

صفرخانلو متذکر شد: طبق گزارشات ارایه شده توسط کارشناسان ظرفیت بسیار مناسبی در حوزه نخبگان ورزشی در شهرستان لنجان وجود دارد و تنها در سال گذشته ۱۴۵ نفر از این شهرستان به تیم های ملی در رشته های مختلف ورزشی دعوت شدند بر همین اساس آمادگی داریم تا امور مربوط به ورزش در شهرستان را به کمک مسئولان مربوطه تسهیل و از پیچ و خم‌های موجود نجات دهیم.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار