158131
۱۰ خرداد ۱۳۹۷

شور نوجوانی در مسجد صاحب الزمان (عجل‌الله) رحمت آباد یزد

بیش از ۴۰۰ نوجوان محله رحمت آباد یزد با حضور در مسجد صاحب الزمان(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) اوقات فراغت خود با برنامه‌های فرهنگی و هنری سپری می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، ماه مبارک رمضان، فرصتی است که مسلمانان در هر نقطه ای از جهان سعی دارند تا از فضیلت های آن بهره مند شوند و با اجرای برنامه های مختلف این امر را دنبال می کنند.

این ماه فضیلت هایی مادی و معنوی دارد که هر فردی می تواند از سفره پهن شده، استفاده کند و با فعالیت های مادی و معنوی خویش به نوعی ثواب را در پیشگاه خداوند متعال دریافت کند.

کمک به فقرا و نیازمندان، پهن کردن سفره های افطاری، قرائت قرآن و … از جمله این برنامه هایی است که در این ماه فضیلت های زیادی برای آن نوشته شده است و هر فردی نیز این را در برنامه های خود قرار می دهد.

پر رنگ تر شدن نقش مساجد در جامعه نیز از جمله نکاتی است که در جامعه در ماه مبارک رمضان شاهد هستیم و به نوعی حضور اقشار مختلف جامعه در مساجد از برکات این ماه است.

 

 

در استان های مختلف ما شاهد برنامه های متفاوتی در ماه مبارک رمضان هستیم که به فراخور وضعیت شهرها و روستاها برنامه هایی از جمله دادن افطاری، مراسم های دوره ای، جلسات خانوادگی، کلاس های قرآنی، کلاس های عقیدتی برگزار می شود.

در استان یزد نیز این برنامه ها به خوبی دنبال می شود و با پرشور تر شدن حضور مردم در مساجد به نوعی شاهد رونق بیشتر این مکان امن الهی هستیم.

یکی از این مساجد، مسجد صاحب الزمان (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) رحمت آباد یزد است که با دارا بودن کانون فرهنگی هنری، برنامه های مختلفی را برای سنین مختلف برگزار می کند.

برنامه هایی برای کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از نقاط قوت این مسجد است که در نماز ظهر و عصر شاهد حضور تعداد زیادی از کودکان در مسجد هستیم که این نمایی زیبا از کارکرد مساجد را به ما نشان می دهد.

 

 

در این راستا خبرگزاری شبستان در یزد سعی کرده است که با ارائه گزارشی از فعالیت های کانون و مسجد صاحب الزمان (عجل‌الله) این برنامه ها را به صورت گزارش ارائه دهد.

یک از این طرح ها به عنوان « قرار نوجوانان آسمانی » است که تعداد زیادی از نوجوانان منطقه و محله را به مسجد می کشاند و با حضوری پرشور رونق به مسجد داده است.

 

 

ابوالفضل کرمانی نسب، مسئول اجرای این طرح در مسجد صاحب الزمان (عجل‌الله) با اشاره به برنامه های این مسجد در ماه مبارک رمضان گفت: محفل انس باقرآن با نام « قرار نوجوانان آسمانی» هر روز در ماه مبارک رمضان در مسجد صاحب الزمان (عجل‌الله) رحمت آباد با حضور بیش از 400نفر از کودکان و نوجوانان درحال برگزاری است.

وی افزود: تجوید و جمع سوره های قرآن و داستان های قرآنی و همخوانی سرودها و احادیث از دیگر برنامه های این محفل قرآنی است.

 

 

مسئول گروه سرود عاشقان ولایت یزد تصریح کرد: پیش بینی می شود که تا آخر ماه مبارک رمضان بیش ۸۰۰ نفر از کودکان و نوجوانان در این محفل قرآنی ثبت نام و حاضر شوند.

آنچه که در این برنامه ما می بینیم به نوعی احیای کارکرد حضور کودکان و نوجوانان در مساجد است که در ابتدای حضور خود در این مسجد و تعداد زیاد دوچرخه ها شاهد این امر است.

 

 

صدای بازی کودکان در مسجد و برنامه های قصه خوانی و قرائت قرآن و حفظ قرآن و شعر خوانی به عنوان برنامه هایی است که دل هر مسلمانی را در این حضور شاد می کند.

 

اما آنچه که در این حضور مهم است شامل پررنگ تر شدن نقش مساجد در جامعه و تربیت نسلی مسجدی است.

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار