158027
۰۹ خرداد ۱۳۹۷

حمایت استانداری مرکزی از ۸۰ کودک طرح «محسنین»

استاندار استان مرکزی گفت: استانداری همزمان با ماه مبارک رمضان حمایت از ۸۰ کودک طرح «محسنین» را عهده‌دار شد. کمیته امداد به تنهایی نمی‌تواند در کاهش فقر و محرومیت موفق باشد و رفع محرومیت از جامعه نیازمند همدلی و همکاری همه بخش‌ها است.

به گزارش کودک پرس ، سید‌علی آقازاده استاندار استان مرکزی با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان از مهم‌ترین اقدامات کمیته امداد است، گفت: حمایت از مددجویان در قالب پرداخت مستمری در یک دوره زمانی اولویت نخست کمیته امداد بود اما امروز موفقیت این نهاد در توانمندسازی، ایجاد اشتغال و استقلال اقتصادی مددجویان است.

وی افزایش مستمری مددجویان را ازجمله دستاوردهای دولت در راستای رفع فقر‌مطلق در کشور دانست و گفت: با پی‌گیری مهندس فتاح و تدبیر دولت و مجلس مستمری مددجویان نهادهای حمایتی باوجود تنگناهای اقتصادی، افزایش قابل‌ توجه داشته است.

وی با تأکید بر اهتمام مدیران سایر دستگاه‌ها در همکاری با کمیته امداد گفت: کمیته امداد به تنهایی نمی‌تواند در کاهش فقر و محرومیت موفق باشد و رفع محرومیت از جامعه نیازمند همدلی و همکاری همه بخش‌ها است.

وی از حمایت استانداری مرکزی از ۸۰ کودک طرح محسنین فاقد حامی خبر داد و ضمن دعوت از مدیران ارشد در حمایت از کودکان نیازمند گفت: هم‌زمان با برگزاری جلسه شورای اداری در سالن الغدیر استانداری مرکزی از حامیان طرح«محسنین» ثبت‌نام می‌شود.

قنبر موسی‌نژاد مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی نیز در جلسه شورای مدیران با بیان اینکه اعتماد مردم به کمیته امداد قابل‌تقدیر است، گفت: بیش از ۱۷ هزار حامی طرح‌های«اکرام ایتام» و«محسنین» ماهیانه به کودکان نیازمند کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰۰ کودک طرح«محسنین» در استان مرکزی بدون حامی هستند، گفت: از برنامه‌های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان جذب حامی برای این کودکان است.
موسی‌نژاد با اشاره به اینکه کمیته امداد استان مرکزی در سال گذشته به نسبت سال قبل در بخش مشارکت‌های مردمی ۳۰ درصد رشد درآمدی داشته است بیان کرد: با عنایت ویژه مجلس و همراهی دولت در راستای تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت سه قوه از این نهاد و به‌منظور خدمت‌رسانی هرچه بهتر به محرومان امسال ۱۴ درصد نیز رشد اعتبارات داشته‌ایم.

وی اجرای طرح«مفتاح الجنه» را از دیگر طرح‌های اجرایی ماه مبارک رمضان مطرح کرد و گفت: در این طرح با هزار و ۵۰۰ خانواده به همراه مسئولان استانی و شهرستانی و خیران دیدار کرده و به مشکلات آن‌ها رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد بر اساس مصوبه مجلس متولی ساماندهی زکات در کشور است، افزود: با هماهنگی مسئولان استانی و برنامه‌ریزی انجام‌شده زکات فطره و کفارات در هر محله و منطقه با نظارت معتمدان و مسئولان در همان مناطق بین نیازمندان توزیع می‌شود.

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار