247375
۰۵ شهریور ۱۴۰۲
فلسطین

محرومیت از تحصیل ده‌ها دانش آموز فلسطینی توسط صهیونیست‌ ها

مرکز مطالعات اسرای فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با بازداشت و حبس خانگی، ‌ده‌ها کودک فلسطینی را از حق تحصیل در کرانه باختری اشغالی محروم کرده است.

به گزارش کودک پرس ، «مرکز مطالعات اسرای فلسطین» روز شنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با بازداشت و حبس خانگی ‌ده‌ها کودک فلسطینی را از حق تحصیل و حضور در سال تحصیلی جدید در کرانه باختری اشغالی محروم کرده است.

به گزارش منابع خبری، مرکز مطالعات اسرای فلسطین اعلام کرد که مقامات رژیم صهیونیستی ۱۷۰ کودک دانش آموز را بازداشت کرده و آنها را از پیوستن به مدرسه و ملاقات با همکلاسی‌های خود محروم کرده‌اند. این  نشان دهنده شرایط سخت کودکان در زندان‌های رژیم اسرائیل است.

«ریاض الاشقر» مدیر این موسسه گفت که بازداشت تنها دلیلی که مانع پیوستن دانش آموزان فلسطینی به سال تحصیلی جدید می شود، نیست بلکه مورد دیگر حبس خانگی است.به گفته او، دستکم ۷۰ دانش آموز مدرسه در بازداشت خانگی هستند.

رژیم صهیونیستی بیش از ۲۵۵ حکم حبس خانگی را علیه فلسطینی‌ها که بیشتر آنها کودک هستند، تنها در بیت المقدس صادر کرده است.

در تحولی دیگر، دهها نفر از بیماران مبتلا به سرطان در روزهای گذشته در نوار غزه، تجمع اعتراضی برگزار کردند تا بتوانند از این طریق، رژیم صهیونیستی را مجبور کنند که اجازه دهد داروهای بیماران سرطانی وارد این منطقه از فلسطین شود.

معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند و شعارهایی سر دادند از جمله: «نه به محاصره… درمان حق من است»، «من بیمار سرطانی هستم که باید درمان شود». این تجمع روبروی بیمارستان مخصوص بیماران سرطانی در نوار غزه برگزار شد.

«صبحی سکیک» از پزشکان معالج این بیماران گفت:« بیماران سرطانی در نوار غزه با کمبود دارو و ابزارهای درمان روبرو هستند. ما در بیمارستان بالغ بر ۹ هزار بیمار سرطانی داریم. روزانه کمتر از ۴۵۰ تا ۵۰۰ بیمار به کلینیک های سرپایی مراجعه می کنند و بیش از ۷۰ تا ۱۰۰ بیمار بستری می شوند.»

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار