157746
۰۸ خرداد ۱۳۹۷
مدیرکل کانون پرورش فکری فارس:

موازی ‌کاری مانع تجمیع امور در بحث اوقات فراغت است

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس گفت: برخی فعالیت‌های فرهنگی باید همگام یا اختصاصی صورت گیرد اما گاهی موازی کاری رخ می‌دهد که مانع از تجمیع امور از جمله در بحث اوقات فراغت شده است.

به گزارش کودک پرس ، زهرا افتخاری بیان داشت: با آنکه این کانون و آموزش ‌و ‌پرورش باید همگام فعالیت ‌کنند، آموزش و پرورش به ساخت کانون‌های فرهنگی پرداخته که این موازی‌ کاری است.
وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وظایفی تعریف‌ شده دارد که نه در ذیل فعالیت‌های اداره کل ورزش و جوانان می‌گنجد و نه زیرمجموعه اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نه شهرداری است.
وی افزود: این کانون به ‌وجود آمده است تا در کنار آموزش رسمی و خشک آموزش و پرورش، درفضایی غیررسمی با برنامه‌های جذاب به آموزش کودکان و نوجوانان در حوزه‌های گوناگون فرهنگی، هنری و ادبی بپردازد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با بیان اینکه سال گذشته تفاهم ‌نامه‌هایی با آموزش و پرورش منعقد شده است گفت: براساس همکاری‌های صورت ‌گرفته، کانون فارس موفق شد رتبه اول را در کشور کسب کند و در زمینه عرضه محصولات فرهنگی نیز رتبه برتر را در کشور به ‌دست آورده است.
وی با بیان اینکه 9 دانش آموز عضو کانون پرورش فکری فارس در سال 1396 موفق شدند درمسابقات بین‌المللی، پیروزی کسب کنند افزود: رتبه نخست دنیا در نقاشی محیط ‌زیست در کشور ژاپن به نوجوان شیرازی این کانون رسید‌ همچنین دانش‌آموزان زیرنظر استان فارس موفق شدند در اسلوونی، چک، سوئد و فنلاند به مقام‌های برتر دست یابند.

افتخاری بیان کرد: این کانون از دی‌ 1344 با هدف تربیت رهبران آینده در سراسر کشور و ایجاد فضاهای ثابت کتابخانه‌ای راه‌اندازی شد و 42 فعالیت‌های فرهنگی‌، هنری و ادبی انجام می‌دهد و دو مأموریت خاص نخبه‌ پروری و مأموریت عام شکوفایی استعداد‌های همه دانش‌آموزان 6 تا 18 سال را پیگیری می‌کند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس تعداد اعضای این کانون را 434 عضو برشمرد و بیان داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان فارس 42 مرکز ثابت کتابخانه‌ای و حدود هشت واحد سیار دارد.

وی افزود: این کانون همچنین درقالب 6کتابخانه پستی با کودکان و نوجوانانی که به مراکز ثابت و سیار دسترسی ندارند، مکاتبه می‌کند.
افتخاری بیان داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان براساس هر 10‌هزار نفر یک کانون تشکیل شده است بدین ‌ترتیب به‌ازای 250‌هزار دانش‌آموز باید 25 مرکز در شیراز فعال باشند‌ در حالی که هم ‌اکنون تنها 6 مرکز به فعالیت می‌پردازند.

این عضو شورای اسباب ‌بازی کشور ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکنون 22سینما کانون در استان راه‌اندازی کرده است که هفت شعبه از این سینماکانون در سال گذشته تأسیس شده است و 148 فیلم سینمایی کودک و نوجوان را برای اعضا نمایش می‌دهد.

وی بیان کرد: کانون فارس با برگزاری کلاس‌های موسیقی کودک تاکنون 150 نفر را با قیمت‌های مناسب زیرپوشش قرار داده است که بعد از ماه رمضان هنر خود را در جشنواره آوا‌ها و نواها به نمایش می‌گذارند.
افتخاری افزود: 10 گروه تئاتر حرفه‌ای نیز در حوزه تئاتر عروسکی فعالیت می‌کنند و سایت koodak24.ir به‌منزله شبکه معرفی کتاب در حوزه‌های پویانمایی، قصه‌گویی و کتاب ‌سازی به فعالیت می‌پردازد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس همچنین به فعالیت 22 فروشگاه این کانون در استان اشاره کرد و گفت: عرضه محصولات فرهنگی و انتشارات کانون و مجموعه کتاب‌های مهارت تفکر انتقادی و تمرین زندگی در این فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار