156770
۰۲ خرداد ۱۳۹۷

برپایی نمایشگاه و فروشگاه آثار علوم قرآنی در سنندج

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برپایی نمایشگاه و فروشگاه آثار علوم قرآنی در ماه رمضان خبر داد و گفت: در این نمایشگاه غرفه‌های شامل عرضه آثار نفیس قرآنی، نسخ خطی منحصر به فرد قرآن، آثار هنرهای تجسمی، بخش کودک و نوجوان، نرم افزار قرآنی، صنایع دستی، عفاف و حجاب، مطبوعات و نشریات قرآنی و …دایر می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تشریح برنامه‌های این اداره کل در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در راستای بهره‌مندی از فیوضات این ماه پرخیر و برکت، جلسات جزخوانی و تفسیر قرآن کریم در سطح ۵۰ مسجد و موسسه قرآنی استان برپا شد.

وی از برپایی جلسات تفسیر قرآن کریم ویژه کارکنان این اداره کل در طول ماره مبارک رمضان خبر داد و افزود: این کلاس تفسیر ویژه کارکنان اداره کل است که بعد از اقامه نماز ظهر با قرائت آیاتی از قرآن همراه با تفسیر برگزار می شود.

قلعه‌شاخانی با اشاره به دیگر برنامه های این اداره کل در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: برگزاری جلسات جزءخوانی قرآن کریم در مسجد جامع سنندج نیز همزمان با آغاز ماه رمضان با حضور خوب مردم متدین استان آغاز و هر روز از شبکه استانی نیز پخش می شود.

وی از برپایی نمایشگاه و فروشگاه آثار علوم قرآنی در طول ماه مبارک رمضان خبر داد و بیان کرد: در این نمایشگاه غرفه‌های شامل عرضه آثار نفیس قرآنی، نسخ خطی منحصر به فرد قرآن، آثار هنرهای تجسمی، بخش کودک و نوجوان، نرم‌افزار قرآنی، صنایع دستی، عفاف و حجاب، مطبوعات و نشریات قرآنی، پاسخگویی به سؤالات شرعی و شبهات و مؤسسات قرآنی دایر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به بخش جنبی این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: جلسات تدبر و تفسیر در قرآن، تواشیع، قرائت و روخوانی قرآن، نشست‌های علمی و فرهنگی، اجرای نمایش صحنه‌ای فاتحان آسمان، اکران فیلم کوتاه، شب شعر، تجلیل از فعالان قرآنی و مسابقات قرآنی در حاشیه برپایی این نمایشگاه برگزار می‌شود.

وی توزیع تفسیر همراه در بین کانون های مساجد استان، توزیع کلام الله مجید، برپایی محافل قرآنی، برگزاری کلاس های جزء خوانی برای بانوان، برگزاری نمایشگاه علوم قرآنی و کلاس های قرآن و احکام در شهرستان‌های تابعه را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار