15675
۱۰ بهمن ۱۳۹۵

راه‌اندازی مهدهای کودک در روستاهای اردبیل

یکی از اولویتهای اساسی بهزیستی راه‌اندازی مهدهای کودک در مناطق روستایی است. استان اردبیل درصدد است در بیشتر مناطق روستایی این مهدها را راه‌اندازی کند.

به گزارش کودک پرس، بهزاد ستاری صبح امروز در جشن طلوع فجر ویژه کانون غنچه‌های طلوع فجر در اردبیل اظهار داشت: یکی از اولویتهای اساسی بهزیستی استان اردبیل راه‌اندازی مهدهای کودک در مناطق روستایی است که درصدد هستیم در بیشتر مناطق روستایی این مهدها را راه‌اندازی کنیم، چرا که تاثیرگذاری این کانونها در ارائه آموزشهای مقابله با حوادثهای احتمالی و آموزش کودکان بسیار مهم است.

 

وی با اشاره به اینکه روستاها نیز همانند شهرها باید از مهدکودکهای مجهز برخوردار شوند، افزود: در این مدت مهدکودکهایی در روستاهای اردبیل راه‌اندازی شده و در سال آینده نیز برنامه‌ریزی کردیم در برخی روستاهای اردبیل این مراکز نگهداری کودک‌ را راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: در حال‌حاضر بیش از 330 مهدکودک در استان اردبیل فعالیت دارند که 8 هزار و 500 کودک را تحت پوشش خود قرار داده است و تاثیرگذاری این مراکز نگهداری کودک در آموزشهای مختلف کودکان بسیار مهم تلقی می‌شود.

 

ستاری از تعامل همه‌جانبه بهزیستی استان اردبیل با جمعیت هلال احمر این استان برای ارائه آموزشهای امداد و نجات و آگاهی کودکان در مقابله با حوادث احتمالی خبر داد و گفت: این آموزشها به صورت متداوم برگزار می‌شود و سال آینده نیز برنامه‌ریزی شده تا با استفاده از نیروهای هلال احمر آموزشهای نوین در بین کودکان انجام شود.

وی اظهار کرد: احتمال بروز حوادث و بحران در تمامی مدت وجود دارد و منتهی به زمان خاصی نیست و نیاز است برای اینکه تلفات حوادث را کنترل و کاهش دهیم باید اقشار مختلف مردم به ویژه کودکان را آموزش دهیم تا بتوانیم گام بزرگی در کاهش تلفات حوادث احتمالی برداریم.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار