155072
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

برگزاری کارگاه تکنیک تربیت کودک برای مدیران و مربیان مهدکودک در تبریز

سومین کارگاه تکنیک تربیت کودک برای مدیران و مربیان مهدکودک‌های استان، مربیان دار‌القرآن و مربیان آموزش‌های شهروندی شهرداری کلانشهر تبریز برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، کارگاه تکنیک تربیت کودک برای مدیران و مربیان مهد کودک‌های استان، مربیان دارالقرآن و مربیان آموزش های شهروندی شهرداری کلان‌شهر تبریز روز گذشته در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای بزرگ الغدیر برگزار شد.

 

 

برگزاری کارگاه تکنیک تربیت کودک برای مدیران و مربیان مهدکودک در تبریز

حجت‌الاسلام علی شعبانی دبیر ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی، در این کارگاه با بیان اینکه تربیت در کشور ما بخاطر اصالت خانواده همیشه محوری است که بایستی توجه بیشتری به آن داشت و با توجه به اینکه تربیت عمدتاً در سنین کودکی و خردسالی تشکیل می‌یابد و هم مربیان و هم نوجوانان و هم خانواده ها نیازمند آن هستند که با برخی مسائل آشنا شوند.

وی، بیان کرد: کلید اصلی شیوه تربیتی مناسب، درک شخصیت خلق و خوی کودک است تا در کنار آن بتوانید استعدادها و تمایلات او را بهتر شناسایی کنید. اما نمی‌توان گفت که یک راه قطعی برای تربیت کودکان در همه موارد وجود دارد.

حجت‌الاسلام شعبانی، افزود: هیچ شیوه صحیح و منحصر به فردی وجود ندارد که شما با استفاده از آن بتوانید یک کودک سالم را پرورش دهید. به هر حال شیوه‌های متفاوتی هستند که همه پدر و مادرها باید از آن ها آگاهی داشته باشند.

 

دبیر ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: میزان عشق و محبت و محدودیت‌هایی که در مورد تربیت کودکان به میان می آید، با نحوه برخوردی که والدین با فرزندان خود دارند، ارتباط مستقیمی دارد. والدین باید با محبتی که به فرزندان خود ابراز می‌کنند به آن‌ها احساس آرامش داده و به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کنند و به گفت وگو بنشینند. هم چنین با محدودیت‌هایی که برای فرزندان خود قائل می‌شوند می‌توانند به صورت متعادل، غیرفعال و سلطه جویانه در برابر کودکان خود ظاهر شوند. به این معنا که می توانند عکس العمل متعادلی در مقابل رفتار کودک خود نشان دهند، یا نسبت به رفتار او هیچ گونه عکس العملی از خود نشان ندهند و یا نهایتا عکس العمل تندی نشان داده و به صورت سلطه جویانه در مقابل او ظاهر شوند.

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار