155052
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
در مشهد؛

نشست «کودک همسری از دو منظر فقهی و قانونی» برگزار شد

نشست «کودک همسری از دو منظر فقهی و قانونی» با حضور سیاوشی عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام علیرضا عابدی استادیار گروه فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، نشست «کودک همسری از دو منظر فقهی و قانونی» با حضور طیبه سیاوشی، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام علیرضا عابدی، استادیار گروه فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد 23 اردیبهشت در تالار رجایی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

طیبه سیاوشی، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درباره کودک همسری از منظر قانون، به بررسی و تغییرات قوانین چندگانه درباره این موضوع در قبل و بعد از انقلاب پرداخت.

وی با بیان اینکه با توجه به تحقیقات و پژوهش های انجام شده پدیده کودک همسری برخاسته از فقر است، تصریح کرد: در واقع این امر تبعات منفی بسیاری دارد که از آن جمله می توان به کوتاه شدن دوران کودکی اشاره کرد.

 

سیاوشی با اشاره به این مطلب که این موضوع سبب ازدواج های ناپایدار می شود، اظهار کرد: در واقع این بچه ها در سنین پایین از سیکل آموزشی خارج و از آموزش های رسمی بی بهره می شوند.

حجت الاسلام علیرضا عابدی، استادیار گروه فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه گفت: ما در کشوری هستیم که اساس قوانین باید مطابق با احکام مبین اسلام باشد و این امر ضروری است که قبل از اینکه بخواهیم در این قانون ها اصلاحی صورت بگیرد نسبت به مبانی فقهی اشراف و تسلط داشته باشیم.

 

وی درادامه با طرح این پرسش که آیا لازمه این اصلاحات این موضوع است که فقه سنتی را کنار بگذاریم و با نگاه جدید وارد فقه شویم، تصریح کرد: در واقع فقه سنتی ما که همان فقه جواهری است کافی ودر عین حال پویا است.

 

 

 

منبع: خبرگزاری رسا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار