154727
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

آموزش اصول رفتاری، اخلاقی و اجتماعی به کودکان در قالب یک نرم‎افزار

مجموعه آموزشی کودک شگفت‎انگیر در زمینه اصول رفتاری، اخلاقی و اجتماعی و سرگرمی برای خردسالان و کودکان طراحی شده است.

به گزارش کودک پرس ، در دنیای امروز که عصر تکنولوژی و زندگی آسان همراه با آسایش فراوان است، نوزادی که پا به دنیا می‎گذارد از همین ابتدای زندگی اسباب آسایش و رفاهش فراهم است و اینگونه با استفاده از اسباب تکنولوژی قدم‎های بزرکتر شدن خویش را برمی‎دارد.

در این میان شیوه‎های آموزشی و رفتاری در تربیت کودکان با گذشته تغییرات بسیاری کرده و آموزش دادن به کودکان از سنین پایین به شکل و شیوه متفاوتی انجام می‎شود . یکی از اسبابی که برای آموزش فرزندان در منزل و همچنین سرگرم شدن آنها استفاده می‎شود قالب‎های نرم‎افزاری و مجموعه‎های آموزشی است که در این قالب به خانواده‌ها عرضه می‎شود.

 

حال همزمان با سی ویکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مجموعه آموزشی کودک شگفت انگیز یکی از محصولات آموزشی است که در بخش دیجیتال این نمایشگاه عرضه شده که قابلیت‎های متنوعی دارد. بر همین اساس گفت‎وگویی را با بیژن فطانت، طراح و ایده‎پرداز بسته نرم‎‎افزاری «کودک شگفت‌انگیز» انجام دادیم.

 

وی با اشاره به جزئیات این بسته آموزی نرم‎افزاری گفت: مجموعه آموزشی کودک شگفت‎انگیر شامل ۷۰ عنوان انیمیشن سه بعدی همراه با موزیک‎های شاد و کودکانه است که با اشعار آموزنده و ساده برای فهم درست کودکان طراحی شده است.

طراح و ایده پرداز این نرم‎افزار ادامه داد: انیمیشن‎های این مجموعه آموزشی بوده و در زمینه اصول رفتاری، اخلاقی و اجتماعی و سرگرمی برای خردسالان و کودکان طراحی شده است؛ که تماما به صورت شاد و موزیکال بوده و در تمامی این انیمیشن‎ها به منظور یادگیری بهتر کودکان در راستای ارتقای سطح هوش و خلاقیت آنها از تکنیک تکرار استفاده شده است. این شیوه باعث می‎شود کودک اطراف خودر را بهتر و بیشتر بشناسند.

 

فطانت با بیان اینکه در این نرم‎افزار شخصیت‎های کارتونی جذاب در محیط‎های شبیه‎سازی شده تمامی رفتارهای کودکانه را برای فرزندان نمایش می‎دهد و کودک از طریق همزادپنداری با شخصیت‎های هر قصه مفاهیم را درک می‎کند، گفت: مجموعه آموزشی کودک شگفت انگیز شامل ۲۰۰ عدد فلش کارت شامل کارت‎های آموزش اعداد ۱ تا ۲۰ ، اشکال هندسی، رنگ‎ها، حیوانات اهلی و جنگلی، حشرات، وسایل نقلیه، مشاغل، اشیا پیرامون و اعضای بدن انسان است که هر یک از این فلش کارت‎ها در دو زبان فارسی و انگلیسی به صورت واضح و خوانا در کارت‎های مقوایی دسته‎بندی شده در اختیار شما قرار دارد .

وی ادامه داد: این مجموعه آموزشی شامل یک کتاب شعر کودک است که یک کتاب مصور شامل تمام اشعار خوانده شده در مجموعه انیمیشن‎ها می‎باشد. که هم به صورت چاپ شده در این بسته موجود است و هم به صورت فایل‎های صوتی و تصویری تحت عنوان کتاب شعر گویا در اختیار شما قرار دارد. در این اشعار سعی شده تا با استفاده از کلمات ساده ، تیپ‎سازی صدا برای کارکترهای هر قصه و همچنین موزیک‎های شاد و مفرح مفاهیم را در ذهن کودکان به بهترین شکل ممکن نهادینه کنیم.

 

در نمایشگاه امسال علاوه بر نرم‌‏افزار مذکور، صدها بسته آموزشی – سرگرمی جذاب ویژه کودکان گروه‌های سنی مختلف در بخش دیجیتال نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود که برای آشنایی با آنها کافی‌ است سری به بخش «ناشران دیجیتال» در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بزنید.

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار