موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
154075
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
نویسنده حوزوی کودک و نوجوان:

خانواده‌ها از اهمیت خرید کتاب برای بچه‌ها غافل نشوند

نویسنده حوزوی کودک و نوجوان گفت: خانواده‌ها از اهمیت خرید کتاب برای فرزندان خود غافل نشوند.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام سید محمد مهاجرانی با اشاره به این که برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب و ارایه تسهیلات مناسب در آن برای خرید کتاب، فرصت خوبی برای خانواده ها جهت تهیه کتب مورد نیاز فرزندان خود است، اظهار داشت: مهم آن است که ما هر چه بیشتر و بهتر فرهنگ مطالعه را در جامعه نهادینه کرده و کاری کنیم که کودکان و نوجوانان ناخودآگاه کشش و رغبت به سمت کتاب و کتاب خوانی داشته باشند.

 

وی با اشاره به این که طبعاً قیمت مناسب کتاب باعث رغبت بیشتر خانواده ها نسبت به خرید می شود، در عین حال گفت: البته باید توجه داشت که قیمت کتاب در همین وضعیت اقتصادی نسبت به چیپس و پفک و خوراک و پوشاک بچه هایشان واقعاً چندان زیاد نیست و لذا نباید بگذارند که کتاب در سبد فرهنگی خانواده جایگاهش کمرنگ شود.

این نویسنده حوزوی خاطرنشان کرد: رسانه های جمعی نیز باید خانواده‌ها را تشویق کنند که همان طور که برای کفش و لباس بچه‌هایشان دغدغه دارند و هزینه می‌کنند نسبت به تولید و خرید کالای فرهنگی به ویژه کتاب هم اهتمام لازم را داشته باشند.

 

وی بیان داشت: یکی از نشانه های توسعه مطلوب فرهنگی هر جامعه ای، سرانه بالای مطالعه در آن است که در این خصوص متاسفانه کشور ما وضعیت چندان مطلوبی ندارد و همه باید بکوشیم که این آمار سال به سال بهتر شود و کتاب بیش از پیش در سبد مصرفی خانوار سهم بیشتری به خود اختصاص دهد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری حوزه

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار