153849
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

مهارت تربیتی مربیان مهدهای کودک در استان مرکزی ارتقا می‌یابد

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: کارگاه‌های آموزش مهارت‌های تربیت فرزند و ارتقاء توان و مهارت تربیتی مربیان مهدکودک‌ها با حضور مدرس ملی که آموزش‌های لازم را در دوره‌های آموزشی کشوری فراگرفته برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، زهرا امینی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی تربیت مربی مهارت‌های اجتماعی پایه ویژه مربیان مهدهای کودک سراسر استان اظهار داشت: این کارگاه‌ها با هدف ایجاد ظرفیت ملی آموزش مهارت‌های تربیت فرزند و ارتقاء توان و مهارت تربیتی مربیان مهد کودک‌ها برگزار شد.

وی افزود: مدرس ملی این طرح آموزش‌های لازم را در دوره‌های آموزشی کشوری فراگرفته و مربیان آموزش دیده کارگاه‌های آموزشی، مهارت‌های اجتماعی پایه را در مهد کودک‌ها به مربیان آموزش می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: نظریه‌های رشد کودک، نیازهای رشدی و تربیتی کودکان پیش از دبستان، رشد و تکامل کودک، مراحل رشد روانی، اجتماعی کودک، جنبه‌ها و ابعاد رشد کودک، مراحل رشد شناختی کودک و رویکردهای آموزشی برای سنین پیش دبستانی از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این کارگاه آموزشی بود.

امینی بیان کرد: به تبع مهارت کافی مربیان مهدها می‌تواند ضامن ارتقاء کیفیت خدمات و تحقق اهداف و رشد همه جانبه کودکان در مهدهای کودک باشد.

 

وی ادامه داد: در این دوره رویکرد‌های رشدمحور، تقویت رشد اجتماعی کودک، انجام تست‌‌های هوش‌ هشت‌گانه گاردنر، مهارت‌های ایجاد خلاقیت و بازی‌ها تدریس شد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی عنوان کرد: تعلیم و تربیت نقش شگفت‌انگیزی در زندگی انسان دارد، زیرا شکوفایی استعدادها و ارزش‌های متعالی مبتنی بر تعلیم و تربیت تبیین شده و کمال نهایی مرهون تعلیم و تربیت صحیح است، تعلیم و تربیت می‌تواند به رشد و ارتقای جسمی و روانی انسان کمک کند و نیازهای فردی، اجتماعی و اقتصادی انسان را تأمین کند و درنتیجه به عبارتی تمام امور زندگی بشر با امر تعلیم و تربیت ارتباط دارد.

امینی خاطرنشان کرد: اهمیت سال‌های آغازین زندگی کودک با توجه به شکل‌گیری شخصیت انسان در سال‌های نخستین کودکی ، آماده‌سازی او برای زندگی در اجتماع و تعقیب اهداف الهی جامعه ، آشنایی و یادگیری مهارت‌های اجتماعی  بسیار حائز اهمیت است.

 

وی ادامه داد: از این رو، نقش مدیران و مربیان در حیات تربیتی کودکان از مهم‌ترین عناصر یک برنامه آموزشی مناسب قلمداد می‌شود که کیفیت مراقبت و آموزش کودکان به وجود مدیران و مربیان کارآمد، تاثیر گذار و شایسته بستگی دارد.

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار