153518
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان:

فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان همدان رو به رشد است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به روند افزایشی مطالعه و مراجعه قشر کودک و نوجوان و جوان به کتابخانه، گفت: روند مطالعه در بین سنین کودکی و نوجوانی رو به رشد است که امیدواریم در آینده جامعه بیشتری از کتابخوانان را شاهد باشیم.

به گزارش کودک پرس ، نخستین نشست مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با کتابداران شهرستان رزن در سال 97 برگزار شد.

در این مراسم مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه سال 96، سال پر خیر و برکتی برای اداره کتابخانه‌های عمومی استان همدان بود، اظهار کرد: در این سال توانستیم با تلاش و همت مضاعف همکاران کتابدار و ستادی رتبه اول کشوری در حوزه فرهنگ کتابخوانی را کسب کنیم.

 

عاطفه زارعی با بیان اینکه امسال نیز انتظارات بیشتر از سال گذشته است و امیدواریم موفقیت‌های بیشتری را با تلاش همکاران به دست آوریم، گفت: باید در حوزه توسعه فرهنگ کتابخوانی خلاقیت داشت تا به موفقیت های بسیار چشمگیری دست یافت.

وی تاکید کرد: باید با خلاقیت به معرفی خدمات و فعالیت‌ها بپردازیم و بتوانیم عادت مطالعه در بین اقشار مختلف به ویژه گروه سنی کودک و نوجوان و جوان نهادینه کنیم.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان ضمن پیشنهاد مطالعه کتاب «کتابخانه‌های عمومی و عدالت اجتماعی»، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تصویر سازمانی خوبی از کتابدار و کتابخانه در جامعه و بین مسوولان ایجاد شده که با مساعدت و هم‌افزایی مسوولانسایر ادارات می‌توانیم در حوزه مطالعه کارهای شاخصی انجام دهیم.

 

وی با اشاره به حمایت از نویسندگان بومی و تامین منابع استانی، گفت: با رایزنی‌ها و تعاملات از طریق توجه ویژه استانداری همدان توانستیم منابع بومی و استانی برای کتابخانه‌ها تهیه و خریداری کنیم.

زارعی با اشاره به روند افزایشی مطالعه و مراجعه قشر کودک و نوجوان و جوان به کتابخانه، اظهار کرد: روند مطالعه در بین سنین کودکی و نوجوانی رو به رشد است که امیدواریم در آینده جامعه بیشتری از کتابخوانان را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: کتابداران باید با خلاقیت و برنامه‌های فرهنگی حضور کودکان و نوجوانان به کتابخانه را به صورت نهادینه و پایدار شکل دهند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به آموزش و فرهنگ‌سازی در استفاده از اینترنت و جستجوی منابع اطلاعاتی کتابخانه‌ها گفت: در وهله اول کتابدار باید از منابع اطلاعاتی و کتابها اطلاعات کافی داشته باشد.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار