موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
15307
۱۸ دی ۱۳۹۵

برگزاری نخستین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در اردبیل

این جشنواره با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش منطقه هیر، بخشداری و دهیاری‌های منطقه فولادلوی هیر، پایگاه‌های مقاومت بسیج، اتحادیه قرآنی مردمی و دارالقران‌الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ایام دهه مبارک فجر برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس، مسؤول امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: به مناسبت ایام دهه مبارک فجر نخستین جشنواره گروه کودک و نوجوان با همکاری نهادهای فرهنگی و قرآنی استان و خانه‌های قرآنی روستایی در اردبیل برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عزیز صابری، اظهار کرد: این جشنواره با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش منطقه هیر، بخشداری و دهیاری‌های منطقه فولادلوی هیر، پایگاه‌های مقاومت بسیج، اتحادیه قرآنی مردمی و دارالقران‌الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ایام دهه مبارک فجر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره قرآنی ویژه دانش‌آموزان پیش‌دبستانی تا پیش‌دانشگاهی انجام خواهد شد، افزود: این جشنواره قرآنی برای اولین بار هست که در مناطق محروم روستایی با مشارکت مربیان و مسؤولان خانه‌های قرآنی روستایی در منطقه فولادلوی هیر برگزار می‌شود.

مسؤول امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از حضور 800 نفری  دانش‌آموزان فعال قرانی منطقه هیر در این جشنواره خبر داد و افزود: تمامی دانش‌آموزان به صورت گزینشی در رشته‌های مختلف قرآنی از مدارس سطح مناطق روستایی منطقه هیر انتخاب و دراین مسابقات که به مدت دو روز برگزار می‌شود به رقابت می‌پردازند.

صابری گفت: دانش‌آموزان در رشته‌های قرآنی حفظ ، قرائت، ترتیل، نقاشی با مضامین قرانی، مفاهیم، سرود و … دراین دوره از مسابقات جشنواره قرانی گروه کودک و نوجوان شرکت می‌کنند.

این مسؤول با بیان اینکه این جشنواره قرآنی به میزبانی روستای ایوریق از توابع بخش هیر برگزار می‌شود، افزود: این دوره از مسابقات به مدت دو روز در دوبخش دانش‌آموزان دختر و پسر و با معرفی 110 نفر از دانش‌آموزان برتر در رشته‌های مختلف قرآنی به کار خود خاتمه می‌دهد.

صابری هدف از برگزاری این دوره از مسابقات را ایجاد انگیزه برای یادگیری قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانش‌آموزان مناطق محروم روستای دانست و بیان کرد: امیدواریم این جشنواره قرآنی با همت مسئولان و مربیان خانه‌های قرآنی درایام دهه مبارک فجر به نحو احسن برگزار شود.

وی برگزاری چنین جشنواره‌های قرآنی را در جامعه امروزی و در بین کودکان و نوجوانان ضروری دانست و افزود: با توجه به اینکه در زمان عصر جنگ نرم دشمنان و شبکه‌های اجتماعی قرارگرفته‌ایم باید تلاش کنیم تا این برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در جامعه افزایش یابد.

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار