موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
15304
۱۸ دی ۱۳۹۵

ره اندازی مرکز نگهداری از سگان ولگرد در رباط کریم

بر خلاف رویه‌ای که در بسیاری از شهرها جاری است شهرداری رباط کریم نه تنها سگ‌های ولگرد را اتلاف نمی کند؛ بلکه با صرف هزینه های چند برابر اقدام به زنده گیری می نماید .

به گزارش کودک پرس، مسعود مختاری، شهردار رباط کریم گفت: در سال جاری شهرداری اقدام به زنده گیری و عقیم سازی حدود 140 قلاده سگ ولگرد کرده است که این روند تفاوت های جدی با عملکردهای مشابه داشته است.

وی افزود: بر خلاف رویه‌ای که در بسیاری از شهرها جاری است شهرداری رباط کریم نه تنها سگ‌های ولگرد را اتلاف نمی کند؛ بلکه با صرف هزینه های چند برابر اقدام به زنده گیری می نماید .

شهردار رباط کریم تصریح کرد: اگر سگ ها اتلاف شوند حامیان حیوانات اعتراض می کنند و اگر اتلاف نشوند ممکن است در موارد نادری پاره ای از مشکلات برای شهروندان پیش بیاید .

وی ادامه داد : فضای شهر رباط کریم فضایی باز است که از همه طرف با مناطق روستایی احاطه شده است که این باعث مهاجرت روزمره جانوران به شهر می شود ، تعداد سگ‌های ولگرد در شهر قابل کنترل نیست زیرا مبنای زندگی جانداران تنازع برای بقا و دسترسی به منابع است و اصولا هنگامی که رقبای کمتر و منابع غذایی بیشتر باشد حتما به محل جدید مهاجرت خواهند کرد.

شهردار رباط کریم تصریح کرد: در نتیجه اگر روزی 500 سگ ولگرد هم از چرخه زیستی حذف شود متضمن این نیست که فردای همان روز همین تعداد در شهر وجود نداشته باشند .

وی در پایان خاطر نشان کرد: شهرداری رباط کریم همواره تلاش کرده است تا این موضوع را کنترل نماید و دستور داده‌ایم تا به زودی مرکزی برای نگهداری از حیوانات در بیرون از شهر راه اندازی شود.

منبع: میزان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار