موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
1514
۲۷ مرداد ۱۳۹۵

11 دانش‌آموز برگزیده از فارس در جشنواره ملی جابر بن حیان کشوری شدند

موفقیت فارس با راه‌یابی 10 پروژه علمی دانش‌آموزان و یک دانش‌آموز مؤلف کتاب به دومین نمایشگاه مرحله کشوری جشنواره جابر بن حیان محقق شد.

به گزارش کودک پرس، کارشناس مسئول تکنولوژی و گروه‌های آموزشی اداره کل آموزش‌وپرورش فارس عصر امروز با اعلام این خبر اظهار داشت: دانش‌آموزان استان فارس در جشنواره ملی جابر بن حیان درخشیدند.

بختیار معصومی افزود: استان فارس با بیشترین تعداد دانش‌آموز راه‌یافته به‌عنوان استان برتر این جشنواره شناخته شد.
وی تصریح کرد: موفقیت فارس با راه‌یابی 10 پروژه علمی دانش‌آموزان و یک دانش‌آموز مؤلف کتاب به دومین نمایشگاه مرحله کشوری جشنواره جابر بن حیان محقق شد.

وی تصریح کرد: این پروژه‌ها از بین حدود 140 هزار پروژه با شرکت بیش از یک‌هزار دانش‌آموز در مرحله مدرسه‌ای به مرحله منطقه‌ای رفت که از این تعداد، بیش از 61 هزار پروژه با شرکت 26 هزار و 705 دانش‌آموز در مرحله منطقه‌ای برگزیده شده و درنهایت 470 پروژه با شرکت 866 دانش‌آموز در مرحله استانی انتخاب و به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

معصومی فهرست پروژه‌ها و دانش‌آموزان را تشریح کرد و گفت: «سوگند رنجبر» با پروژه صندلی کارا، «آرین روان روی» با نرم‌افزار آسان ریاضی، «نگین ابوالاحراری» با عصای جادویی، «کیمیا علیرضایی» با پروژه آسانسور لباس، «محمدحسن لیاقت» با ابداع نرم‌افزار بره ناقلا در دنیای ریاضی، «زهرا میرشکاری» صاحب پروژه گل نور، «علی دیده جهان» با پروژه راحت گستر، «امیرمحمد شیبانی» با وسیله آموزشی محور اعداد، «آیدا یعقوبی» با پروژه دستگاه لامپ باز و بسته کن از اداره عشایر سیار، «آیدا شمشیری» با پروژه تخته‌پاک‌کن جادویی و «باران حسن‌پور» با پروژه طبقه‌بندی لانه حشرات  به این جشنواره راه یافتند.

وی متذکر شد: دانش آموزان از ادارات نواحی چهارگانه شیراز، عشایر سیار و آباده هستند و دانش‌آموز کلاس اولی «پانیا فولادفر» مؤلف کتاب موهای فراری از بین پنج دانش‌آموز مؤلف کتاب به دومین نمایشگاه کشوری راه پیدا کرده است.

وی با بیان این‌که پروژه‌های فوق از نوع طراحی و ساخت هستند گفت: پانیا فولادفر، دانش‌آموز کلاس اول ابتدایی که موفق به دریافت نشان افتخار کودک مؤلف از دست معاون رئیس‌جمهور شده به‌عنوان مؤلف نوباوه کتاب در کشور مطرح و از وی تجلیل به عمل آمد.

منبع:   فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار