موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
15041
۱۳ دی ۱۳۹۵

موازی کاری با وزارت آموزش و پرورش، ممنوع!

بیش از 14 نهاد اقدام به تاسیس مراکز پیش دبستانی می کنند که با توجه به اهمیت آموزش های دوران کودکی، نیازمند مدیریت یکپارچه است.

به گزارش کودک پرس، باباپور گفت: بر اساس سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی مهد کودک، دوره پیش دبستانی تا دانشگاه است و انتظار است که مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون، به مدیریت چند گانه آموزش کودکان ۴ و ۵ ساله پایان داده و همه را به آموزش و پرورش بسپارد.

رئیس اداره آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ظهر امروز در آیین گشایش پایگاه سنجش سلامت آموزش و پرورش کاشان با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری تأکید کرد: بر اساس دستور معظم له، وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی مهد کودک، دوره پیش دبستانی تا دانشگاه است و انتظار است که مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون، به مدیریت چند گانه آموزش کودکان 4 و 5 ساله پایان داده و به آموزش و پرورش بسپارد.

نسرین باباپور  افزود: بیش از 14 نهاد اقدام به تاسیس مراکز پیش دبستانی می کنند که با توجه به اهمیت آموزش های دوران کودکی، نیازمند مدیریت یکپارچه است .

وی گفت: دولت برای توسعه مراکز پیش دبستانی و جذب کودکان مناطق محروم و روستایی، بودجه اختصاصی تصویب کرده که تاکنون یک میلیارد و 500 میلیون ریال آن به استان اصفهان اختصاص یافته است.

باباپور تصریح کرد: نهادینه کردن هویت ایرانی و اسلامی کودکان، توانمندسازی منابع انسانی، حفاظت از محیط زیست، توانمندسازی کودکان و اولیای آنها از جمله اهداف کیفی دوره پیش دبستانی است که کلیات آیین نامه اجرایی آن در کمیسیون شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده است.

به گفته وی، سلامت جسمی و روحی دانش آموزان یکی از ضرورت های آموزش است و هدف از پایگاه های سنجش سلامت، انجام مداخلات به هنگام است و امیدواریم به مرور زمان بتوانیم این گونه مداخلات را در سنین پایین‌تر در میان دانش آموزان عملیاتی کنیم تا کیفیت فرآیند آموزش بهبود یابد.

این کارشناس آموزشی اظهار کرد: اجرای پروژه کوئین از دیگر طرح هایی است که با ارائه آموزش های لازم به مربیان پیش دبستانی، آنها بتوانند مهارت های زندگی را به کودکان آموزش دهند تا اهداف آموزش و پرورش را برای پرورش شهروندان سالم و بانشاط  تحقق بخشیم.

 

ضرورت همراهی خانواده‌ها با آموزش و پرورش

 

کارشناس مسئول آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش کاشان در ادامه گفت: سلامت جسمی و روحی، یکی از پیش‌نیازهای کیفی شدن آموزش است و خانواده ها باید برای تامین سلامت دانش آموزان در کنار آموزش و پرورش قرار بگیرند.

مجید سبحانی افزود:در تابستان گذشته، پنج هزار و 873 نفر از دانش آموزان در بدو ورود به کلاس اول ابتدایی در پایگاههای سنجش سلامت از نظر شاخص های سلامت عمومی، هوش تحصیلی، بینایی، شنوایی، دهان و دندان مورد معاینه قرار گرفتند.

به گفته این مسئول، در تابستان گذشته با فعالیت پایگاه سنجش سلامت 500  نفر از دانش آموزان نیاز به آموزش های ویژه  شناسایی شدند که در طول سال تحصیلی با حضور مشاوران و معلم پشتیبان در پایگاههای رشد ازآموزش های تکمیلی بهره مند می شوند.

سحانی اظهار کرد: ثبت نام پایگاه تداوم سنجش از ششم دی‌ماه توسط مدیران مدارس در سامانه سنجش شروع شده و از روز دوازدهم این ماه فعالیت پایگاه در ساختمان شماره دو مدیریت آموزش و پرورش آغاز شد.

وی یادآور شد: در پایگاه تداوم دانش آموزانی شامل اتباع بدون اسناد هویتی در زمان سنجش، کودکان مشول طرح انسداد مبادی بیسوادی و منتقل شدگان به کاشان تحت معاینه قرار می گیرند.

 

 

منبع: صاحب نیوز

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار