موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/کودک پلاس
150339
۲۳ فروردین ۱۳۹۷
معاون کمیته امداد سیستان و بلوچستان:

۱۷ هزار کودک یتیم سیستان و بلوچستانی دارای حامی است

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: هزار و ۲۱۱ یتیم در طرح « اکرام ایتام» سیستان و بلوچستان از حمایت‌های نقدی و غیرنقدی حامیان بهره‌مندند که حدود ۹۰ درصد حامیان خارج از این استان هستند.

به گزارش کودک پرس ، محمود میرامامی، گفت: سال گذشته براساس پیگیری‌های انجام شده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان طرح اکرام ایتام در ایام مختلف سال به ویژه ماه رمضان از طریق برنامه ماه عسل و استفاده از ظرفیت سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی، نهادها، ارگان‌ها، ادارات، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی،فرمانداری‌ها، استانداری، کارخانه‌ها، اتحادیه‌ها و اصناف با هدف گسترش و احیاء فرهنگ احسان و نیکوکاری، افزایش مسئولیت پذیری اجتماعی و یاری رسانی به محرومان و نیازمندان پرداخت.

وی افزود: در این زمینه کنگره شهدای ملی استان سیستان و بلوچستان با محوریت سپاه سلمان این استان تشکیل و در سطح تمام شهرستان های این استان جذب حامیان نیکوکار پیگیری شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به کمک ۱۱ میلیارد و ۲۱۸ میلیون تومانی حامیان این استان به طرح «اکرام ایتام »، ادامه داد: در بخش توزیع غذای گرم، سبد غذای، سفره‌های اطعام و کمک‌های نقدی که براساس نیت حامیان این خدمات به خانوارهای تحت حمایت اختصاص یافت، شاهد رشد ۱۱۸درصدی کمک‌های حامیان بودیم.

میرامامی یادآور سد: هر‌ساله در ماه مبارک رمضان و مناسبت های دینی طرح‌هایی مانند «اکرام ایتام»و «محسنین» در استان برگزار می‌شود و کمک‌های مسئولان استانی، اصناف، اتحادیه ها، نهادها، کارخانه ها و ارگان ها در قالب اطعام و افطاری، جمع ‌آوری فطریه، کفارات و صدقات برای نیازمندان جمع‌آوری می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل آلبوم‌هایی از شناسنامه ایتام برای جذب حامی در تمام شهرستان‌های این استان، گفت:برگزاری جلسه به صورت جداگانه برای هر شهرستان در زمینه وضعیت حامیان و ایتام، احضاء حامیانی که دریافی نداشته اند با مشخصات کامل و ارسال به شهرستان‌ها، ارسال پیامک گروهی برای حامیان بدون واریزی، حضور فیزیکی در مناطق مختلف این استان و بررسی و مشکلات و موانع موجود در شهرستان ها با برگزاری جلسه های منطقه ای با هدف مشارکت و کمک خیران به محرومان و فقرا از جمله اقدامات این نهاد در حوزه اکرام و ایتام کمیته امداد در سال گذشته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هم اکنون ۱۶ هزار و ۱۰۸ کودک یتیم این استان که از نعمت پدر محروم بوده حامی ندارند، افزود: سال جدید ستاد حمایت از ایتام به منظور شناسایی ظرفیت‌های سطح استان سیستان و بلوچستان مانند بازاریان، اصناف، کارخانه ها، سازمان‌ها، دستگاه های اجرایی، نهادها، ارگان‌ها، صنایع تولیدی و موسسات خیریه تشکیل شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار