موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
14970
۱۲ دی ۱۳۹۵

کانون پرورش فکری سمنان خواستار تشکیل فراکسیون کودک و نوجوان شد

ورود نمایندگان به این حوزه به پیشبرد فعالیت‌های تربیتی کانون پرورش فکری کمک شایانی می‌کند.

به گزارش کودک پرس، مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان خواستار تشکیل فراکسیون کودک و نوجوان در مجلس شورای اسلامی شد.

مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان در دیدار با نماینده شاهرود و میامی با بیان این مطلب اظهار کرد: ورود نمایندگان به این حوزه به پیشبرد فعالیت‌های تربیتی کانون پرورش فکری کمک شایانی می‌کند.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات در کانون پرورش فکری به فعالیت‌های این کانون در راستای تعمیق‌بخشی به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: در همین راستا باید بخشی از اعتباری که سالانه به نهاد کتابخانه‌های عمومی اختصاص داده می‌شود برای کانون پرورش فکری لحاظ شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان با تأکید بر اینکه کانون پرورش فکری بر سه محورِ مربی، محیط و فعالیت استوار است تصریح کرد: آموزش در دوران کودکی نقشی مهم و حیاتی در زندگی افراد دارد.

وی کتاب و کتاب‌خوانی را به‌عنوان شاخص فعالیت‌های کانون برشمرد و افزود: با توجه به توسعه فضاهای مجازی و ورود تکنولوژی‌های جدید که خطر کمرنگ‌شدن کتاب‌خوانی، فرزندان این مرزوبوم را تشدید می‌کند، کانون پرورش فکری با برنامه‌های خود توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی را در برنامه‌های مهم خود قرار داده‌است.

جمال دو شاخصه‌ی مهم در کانون پرورش فکری را فعالیت‌های غیر رسمی و پنهان آن عنوان و خاطرنشان کرد: امروز در مباحث اداری برون‌سازمانی، کانون پرورش فکری سهم فرهنگی خود را به دست آورده‌است و بسیاری از شاکله‌ها در کانون پرورش فکری، جهت‌دهی می‌شود و به‌نوعی می‌توان گفت که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فراهم‌سازی زیرساخت جریان‌های فرهنگی کشور را بر عهده دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان از راه‌اندازی کانون زبان ایران شعبه شاهرود با توجه به جمعیت بالای این شهرستان خبر داد و افزود: تاپایان امسال کتاب‌خانه سیار روستایی در شهرستان میامی راه‌اندازی می‌شود.

وی همچنین از برنامه‌ریزی این کانون برای توسعه کتاب‌خانه سیار شهری در شهرستان شاهرود خبر داد و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود نمایندگان مجلس باتوجه به اهمیت رسالت و وظایف کانون از فعالیت‌های آموزشی و تربیتی این کانون حمایت بیشتری کنند.

حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز فعالیت‌های کانون پرورش فکری را منحصر به‌فرد و قابل توجه دانست و گفت: اگر قرار است بر روی زیرساخت‌های حوزه کودک و نوجوان کاری انجام شود باید روی کانون سرمایه‌گذاری کنیم و مکان اصلی برای ماندگارکردن ساختارهای فکری کودکان در مقابل شبهه‌ها همین کانون است که باید تقویت شود.

وی با اشاره به دغدغه خود در بخش فرهنگ گفت: پایه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی یک کشور را بنای فرهنگی آن شکل می‌دهد و زیرساخت‌های اساسی کشور باید فرهنگی دیده شوند نه اقتصادی .

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به تنهایی نقش پرورش دانش‌آموزان را ایفا نکرده بلکه این پرورش بیشتر در مکان‌هایی مانند کانون پرورش فکری، رسانه‌ی ملی، اثرات تربیتی و پرورشی فرهنگ دفاع مقدس، فضای عمومی جامعه و حوزه‌های دیگر اتفاق افتاده‌است.

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار