موقعیت فعلی شما : خانه/کودک پلاس
148866
۱۲ فروردین ۱۳۹۷
فعال حوزه نشر:

به ایده جوانان ایرانی اعتماد کنیم

یک فعال حوزه نشر کودک و نوجوان، عصر کنونی را عصر خلاقیت و ایده های تازه دانست و گفت: باید به فکر و ایده‌ جوانان ایرانی اعتماد کرد و به آنها فرصت تولید و بهینه کردن کالاهای داخلی داده شود.

به گزارش کودک پرس ، علی محمدپور با بیان اینکه تولید در هر کشور در بستر فکر و دانش بومی آن شکل می‌گیرد، اظهار داشت: حمایت از تولید ملی به معنای کاهش وابستگی به واردات و تقویت استقلال اقتصادی و سیاسی در کشور است.
وی افزود: تولید کالا بدون تولید فکر و فرهنگ در کشور ممکن نیست و استفاده از یک کالا بدون ایجاد فرهنگ استفاده از آن نمی‌تواند بهینه و موثر باشد، از این رو امسال که مزین به نام «حمایت از کالای ایرانی» است، موضوع فرهنگ و دانش تولید بیش از همیشه باید مورد توجه قرار گیرد.
به گفته این نویسنده کودک و نوجوان، برای اینکه در تولید و مصرف کالای ایرانی موفق باشیم، نیاز است که فرهنگ مصرف کالای ایرانی ایجاد و فرهنگ تولید کالای به روز و با کیفیت تقویت شود.
مدیر شبکه کتاب کودک ایران (دانی) ادامه داد: بدون این دو عامل موثر نمی‌توان امیدوار بود که کالای خوب تولید و کالای ایرانی مصرف کرد، این دو مولفه هم به تقویت و حمایت از فکر ایرانی گره خورده است.
وی با بیان اینکه پیشرفت در جهان نمی‌تواند باعث پیشرفت ما شود مگر اینکه الگو و روش رشد داشته باشیم، اضافه کرد: تجربه نشان داده که سرعت سریع رشد جهانی در کنار سرعت اندک رشد ما می‌تواند به عقب ماندگی و ضعف ما بیانجامد.

تشویق به خرید کالای ایرانی با افزایش کیفیت 
این فعال عرصه نشر با بیان اینکه رشد در عرصه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی بدون پشتوانه فکری ممکن نیست، گفت: باید هر روشی پشتوانه فکری موثر و هر تولیدی دانش لازم را در اختیار داشته باشد، بنابراین داشتن اراده‌ تولید و مصرف کالای ایرانی نمی‌تواند منجر به تولید و مصرف خوب شود.
وی افزود: در دنیای بدون مرز عصر اطلاعات تنها راه تشویق مردم به خرید کالای ایرانی، افزایش کیفیت تولیدات داخلی است؛ مردمی که دسترسی به اطلاعات تولید ملت های دیگر دارند بطور قطع سطح توقع مصرفشان بالا رفته و به دنبال کالای با کیفیت هستند.
محمدپور اظهار داشت: چنین مردمی را با سطح دسترسی بالای اطلاعاتی نمی‌توان به مصرف کالای کم کیفیت تشویق کرد و کالای با کیفیت را هم نمی‌توان بدون حمایت از فکرهای جوان و ایده‌های تازه خلق نمود، از این رو راهی نداریم جز اینکه قبل از حمایت از کالای موجود، از فکرهای تازه و خلاقانه حمایت و آن کالای فکری را به محصول مصرفی مردم ایران تبدیل کنیم.
این مترجم کتاب کودک، دنیای امروز را دنیای ایده‌، فکر و تنوع روش‌ها دانست و گفت: مردم فقط به دنبال تامین نیازهای اولیه خود نیستند بلکه در پی داشتن ابزارها و امکانات خلاقانه هستند، به عنوان مثال برای آنها اتومبیل دیگر یک وسیله‌ فلزی چهار چرخ نیست، برای آنها هوشمندی و امنیت اتومبیل گزینه‌ اصلی است.
وی توضیح داد: زمانی تلویزیون‌ها توان دریافت سیگنال ها را برای پخش داشتند اما اکنون توقع مردم از این رسانه فقط در حد پخش برنامه‌ها نیست، توقع آنها از گوشی های همراه دیگر در حد ارسال پیامک و تماس صوتی نیست، بلکه هزاران گزینه تازه را در این ابزار کوچک هوشمند دنبال می‌کنند.
محمدپور عصر کنونی را عصر خلاقیت و ایده‌های تازه دانست که ارزش اصلی تولیدات اقتصادی هم در همین ویژگی نهفته است و ادامه داد: دانش و فناوری، تولیدات اقتصادی را به شدت بهینه کرده، هزینه تولید را کاهش داده و به همین نسبت دسترسی مردم را به امکانات بیشتری مهیا کرده که همه اینها در سایه‌ تولیدات فکری اتفاق افتاده است.
به گفته وی، ایده‌ها و فکرها تبدیل به دانش و فناوری شده و ساختارهای دنیای امروز را بنا کرده است.
محمدپور تصریح کرد: باید در سال «حمایت از کالای ایرانی» به این باور برسیم که از فکر ایرانی حمایت کنیم، به فکر و ایده‌ جوانان ایرانی اعتماد کرده و به آن فرصت تولید و بهینه کردن کالاهای ایرانی را بدهیم زیرا بدون این پشتوانه‌ فکری، هر نوع تولیدی به سرعت کهنه و از رده خارج می‌شود.
به گفته این فعال حوزه نشر، بدون این پشتوانه‌ فکری، هزینه‌ تولید ما نسبت به مشابه‌ خاجی افزایش یافته و قدرت رقابت را از دست می‌دهد.
وی تاکید کرد: استقلال کشور جز در سایه اندیشه و فکر جوانان ما ممکن نیست بنابراین باید بیش از پیش به فکر و اندیشه آنها بها داد تا آینده کشور تضمین شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار