موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
14788
۰۹ دی ۱۳۹۵

مشکل مدفوع نکردن کودک در دستشویی

بعضی کودکان بدون هیچ بحثی یاد می گیرند که در دستشویی ادرار کنند اما در مقابل مدفوع کردن در هر جایی به جز پوشک مقاومت می کنند.
به گزارش کودک پرس، بعضی کودکان بدون هیچ بحثی یاد می گیرند که در دستشویی ادرار کنند اما در مقابل مدفوع کردن در هر جایی به جز پوشک مقاومت می کنند. گاهی کودک با خوشحالی از شورت استفاده می کند تا زمانی که احساس مدفوع به او دست دهد. سپس از شما می خواهد که او را پوشک کنید و یا صبر می کند تا برای خوابیدن به او پوشک ببندید و سپس در آن مدفوع می کند.
با وجود اینکه شما ادرار و مدفوع را در یک گروه طبقه بندی می کنید ممکن است کودک برای یادگیری هر دو کار در یک زمان آمادگی نداشته باشد. کودکی که اصرار می کند در پوشک مدفوع کند احتمالا آن قدر کنترل پیدا کرده است که تا زمان معینی خودش را نگه دارد. او کنترل دفع مدفوع را آموخته اما دوست ندارد محل مورد نظر شما را بپذیرد. آموختن مرحله بعد را باید به شیوه ای آغاز کرد که او را تشویق کند نه آنکه به مقاومت وی برای استفاده از لگن یا دستشویی بیفزاید.
نکته:
اگر کودک آماده نباشد افزایش فشار نمی تواند نظر او را تغییر دهد.

اگر کودک می خواهد همچنان پوشک ببندد بهتر است برای مدت یک ماه از اصرار کردن به کودک برای تغییر عادات دستشویی رفتنش خودداری کنید. پس از گذشت یک ماه به فرزندتان بگویید وقت آن است که با آرامش روی لگن بنشیند. شما هم همان کنار بایستید و با او صحبت کنید. این کار به کودک کمک می کند بدون آنکه برای دفع احساس فشار کند به نشستن روی لگن عادت کند. پس از یک هفته تمرین بلافاصله پس از آنکه فرزندتان در پوشکش مدفوع کرد او را روی لگن بنشانید. اگر چه ممکن است این کار وارونه به نظر برسد ولی باعث می شود کودک بتواند نشستن روی لگن را با مدفوع ارتباط دهد. چند هفته بعد اگر فرزندتان می تواند زمان مدفوع کردن را پیش بینی کند به او بگویید روی لگن بنشیند.

اگر این روش موثر واقع نشد می توانید به کودک بگویید دیگر روزها پوشک نخواهد شد او را آگاه کنید که وقتی پوشک ها تمام شوند دیگر پوشکی نیست. اگر کودک تا هنگام بیدار شدن از خواب خشک است می توانید کلا پوشک را کنار بگذارید. تعداد پوشک ها را طوری تنظیم کنید که وقتی چند روز در خانه هستید و کار دیگری ندارید آن را تمام کنید. وقتی به آخرین پوشک رسیدید به فرزندتان بگویید شما می دانید که این تغییر برای او دشوار است اما مطمئن هستید او از پس آن بر می آید.
اگر او ناراحت و عصبانی شد سعی نکنید حال و هوای او را با صحبت عوض کنید فقط لازم است آرامش خود را حفظ کنید حتی اگر از درون چنین احساسی ندارید. اگر روز اول کودک تان از مدفوع کردن در لگن امتناع کرد صبر کنید و روز دوم این فرصت را در اختیار وی بگذارید. اگر کودک شما توانسته دو روز مدفوعش را نگه دارد می تواند این کار را مدت بیشتری نیز ادامه دهد و شما نمی خواهید کودک با نگه داشتن بیش از اندازه مدفوع دچار مشکلی شود که حل کردن آن سخت تر از برطرف کردن مقاومتش به دستشویی رفتن است. به هر صورت مجبورید از انتظارات خود عقب نشینی کنید. اگر مقاومت کودک چند ماه بدون آنکه فشار بیش از اندازه به کودک وارد کرده باشید ادامه دارد زمان آن رسیده که با پزشک مشورت کنید.
برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار