147022
۲۶ اسفند ۱۳۹۶

کاهش ۵۵.۵ درصدی پرونده‌های کودک‌آزاری در لرستان

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان از کاهش ۵۵.۵ درصدی پرونده‌های کودک‌آزاری در این استان خبر داد.

به گزارش کودک پرس به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی لرستان، حمید رضا نظیفی اظهار داشت: طی ۱۱ ماهه نخست سالجاری تعداد ۸ کودک به دلیل وجود صدمات و ضرب و جرح حاصل از کودک آزاری توسط والدین به مراکز پزشکی قانونی استان لرستان مراجعه کرده اند که به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل ۷ کودک دختر و یک کودک پسر هستند.

وی تصریح کرد: همچنین در  ۱۱ ماهه نخست سال گذشته تعداد ۱۸ کودک مورد اذیت و آزار پدر یا مادرشان قرار گرفته اند که به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل تعداد ۱۲ کودک دختر و تعداد ۶ کودک پسر هستند.

عضو شورای قضائی استان لرستان تاکید کرد: خوشبختانه مقایسه آماری این میزان پرونده در بازه زمانی ۱۱ ماهه نخست امسال و سال گذشته نشان می دهد که کودک آزاری در استان لرستان کاهش چشمگیر  ۵۵.۵ درصدی داشته است.

 

نظیفی افزود: البته باید اذعان داشت که درباره مبحث جرم‌انگارانه کودک‌آزاری ترس از آبروریزی مانعی جدی سر راه گزارش این آزارها است؛ بر این اساس می توان گفت که موارد آزارها بیشتر از این آمار است.

وی با بیان اینکه کودک آزاری یکی از آسیب های اجتماعی نهفته در جامعه است، افزود: برای سلامت اجتماعی کودک در کنار قانون، باید بستر اجتماعی و فرهنگی برای تغییر این رویکرد فراهم شود، در غیر این صورت هیچ‌یک از اقدامات نمی‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

مدیر کل پزشکی قانونی لرستان با بیان اینکه آزار کودکان علاوه بر پیامدهای جسمانی، مشکلات دیگری را نیز بر روح و روان کودکان برجای می گذارد، تاکید کرد: فرزندان به عنوان شاهدان خشونت دچار مشکلاتی نظیر افسردگی، اضطراب، شب ادراری و مشکلات تحصیلی نیز می‌شوند.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار