موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
146239
۲۱ اسفند ۱۳۹۶
وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

آرامش عامل مهم و نخستین برای یادگیری کودکان

سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش آرامش را عاملی و مهم و پله نخستین برای یادگیری در کودکان دانست و نقش مادران را در ایجاد و حفظ این آرامش بسیار مهم عنوان کرد.

به گزارش کودک پرس ، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در همایش امید که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با اشاره به سیره حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) با بیان اینکه این سیره و سنت می‌تواند در جامعه الگو باشد اظهار کرد: اما متاسفانه کمتر از این الگو تبعیت می‌کنیم و یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش استفاده عملیاتی از سنت و سیره حضرت فاطمه (سلام‌الله علیها) است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آرامش کودکان پله نخست برای یادگیری است اظهار کرد: کودک و نوجوانی که با استرس و فشار عصبی مواجه است یادگیری مناسبی نخواهد داشت، رکن اصلی ایجاد آرامش در خانواده هم مادر است.
بطحایی با اشاره به اینکه در گذشته حدود 30 درصد دختران دانش‌آموزان می بودند اظهار کرد: امروز سهم پوشش تحصیلی دختران به حدود 49 درصد رسیده است و سهم دانش آموزان دختر تقریبا برابر با پسران است.

وی اظهار کرد: مدارس شبانه‌روزی دخترانه که تا 30 سال قبل وجود نداشت اکنون وجود دارد و امکان ادامه تحصیل برای دانش آموزان دختر در دوره متوسطه فراهم شده است، از سوی دیگر استقبال برای تحصیل دانش‌آموزان دختر هم افزایش یافته است.

 

در حوزه تربیت بدنی دختران دانش‌آموز با مشکلات عجیبی مواجه هستیم
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هنوز فرصت‌های نابرابر آموزشی میان دختران و پسران وجود دارد تصریح کرد: در حوزه تربیت بدنی دختران با مشکلات عجیبی مواجه هستیم و فضای مدارس تناسبی چندانی با فعالیت تربیت بدنی دختران ندارد.

بطحایی با اشاره به کلاس های مختلط در برخی مناطق کشور عنوان کرد: خانواده‌ها، فرزندان خود را به مدارس نمی‌فرستند و می‌توان این را یکی از علل بازمانده بودن برخی دختران از تحصیل دانست.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سهم ۶۰درصدی زنان در آموزش و پرورش یادآور شد: هرچند 60 درصد از مدیران مدارس زنان هستند اما برای تصدی پست‌های مدیریتی بالاتر از مدارس بوسیله زنان موانعی وجود دارد و استقبال زنان برای تصدی این پست‌ها کمرنگ است.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار