موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
14616
۰۷ دی ۱۳۹۵

کودکان بیشترین قربانیان صرع در کشور

بیش از 60 تا 70 درصد مبتلایان به صرع در کشور در رده سنی کودکان قرار دارند.
به گزارش کودک پرس بهرام یار علی فوق تخصص مغز و اعصاب اطفال اظهار داشت: بیش از 60 تا 70 درصد مبتلایان به صرع در کشور در رده سنی کودکان قرار دارند.
وی تصریح کرد: الزامی نیست که تشنج کودکان به صورت حرکات تکانشی بروز پیدا کند بلکه گاهی با تغییر در رفتار، پلک زدن، تغییر چهره یا فعالیتی که کودک در حال انجام آن بوده و توقف پیدا کرده و همچنین می تواند با اختلالاتی مثل  خواب همراه باشد.
فوق تخصص مغز و اعصاب اطفال تاکید کرد: در صورت بروز یک تشنج حاد باید آگاهی و آموزش های لازم به خانواده و مدارس ارائه شود تا بدانند چه رفتاری داشته باشند، خصوصا زمانی که کودک به مدرسه می رود در مدرسه باید چه تمهیداتی در جهات ارتقاء سلامت کودکان مبتلا به صرع  و پیشگیری از آسیب به امر یادگیری این کودکان قائل شویم.
یار علی افزود: در مرکز طبی کودکان به عنوان بزرگترین و تنها مرکز در حوزه صرع کودکان مطالعات و اقداماتی در حال انجام است تا بتوانیم خدماتی را به کودکان مبتلا به صرع  ارائه دهیم.
وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در مرکز طبی کودکان در امر صرع شناسی، کشف کانون های تشنج و تشخیص های پیشرفته و درمان های جراحی که می توان برای درمان صرع کودکان از آن بهره برد فعالیت های خود را گسترش دهیم.
فوق تخصص مغز و اعصاب اطفال یادآور شد: باید در زمینه شناخت و کنترل بیماری صرع به افراد آموزش داده شود، همچنین انجمن هایی یا سازمان های مردم نهاد با قدرمت مالی در حوزه صرع کودکان خدمات رسانی انجام دهند که در حال حاضر در حوزه صرع کودکان کمکی از سازمان های مردم نهاد به انجمن صرع وجود ندارد.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار