146128
۲۱ اسفند ۱۳۹۶
مدیرکل بنیاد شهید گیلان:

نسل جوان و نوجوان تشنه فراگیری فرهنگ ایثار و شهادت هستند

پاکاری نسل جوان و نوجوان را تشنه فراگیری معارف دینی و علاقمند به فرهنگ ایثار و شهادت دانست و خاطرنشان کرد: دانش آموزان امروز سازندگان فردای مملکت هستند.

به گزارش کودک پرس ، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، ۲۰ اسفند در آیین تجلیل از دانش آموزان شاهد و ایثارگر منتخب در مدرسه خلاق و مسابقه ملی «نامه ای به یک شهید»، اظهار کرد: پایبندی به آرمان ها و اهداف والای شهدا موجب اقتدار روزافزون کشور در نقاط مختلف جهان شده است.

وی یادآور شد: نسل جوان و نوجوان باید از ویژگی های شهدا همچون ولایتمداری، شهامت، شجاعت، داشتن روحیه شهادت طلبی، بصیرت و دشمن شناسی تاسی گرفته و در راستای پیشبرد سیاست های نظام گام بردارند.

 

پاکاری با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت نقش بسزایی در حفظ ارزش های دینی و استقلال کشور ایفا می کند، افزود: هشت سال جنگ تحمیلی شناسنامه و هویت اقتدار ایران اسلامی است و لذا باید برای خنثی سازی برنامه های مخرب دشمنان مقوله دفاع مقدس جدی تر از گذشته در بین مردم به ویژه جوانان و نوجوانان تبیین و تعریف شود.

 

 

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به اهمیت نشر و گسترش وصیت‌نامه شهدا به ‌ویژه در میان دانش آموزان، تصریح کرد: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌ امروز رسالت مهم دستگاه های فرهنگی است.

پاکاری شکل گیری فرهنگ ایثار و شهادت در دوران دفاع مقدس را ملهم از فرهنگ عاشورا دانست و گفت: شهدا با اهدای خون خود موجب اقتدار و عظمت ایران اسلامی شدند که انتقال پیام و تجربیات جنگ به نسل جوان از مهمترین وظایف ما درخصوص دفاع مقدس می باشد.

 

ارسال بیش از ۱۱ هزار اثر به جشنواره «نامه ای به یک شهید»

این مقام مسئول، نسل جوان و نوجوان را تشنه فراگیری معارف دینی و علاقمند به فرهنگ ایثار و شهادت دانست و خاطرنشان کرد: دانش آموزان امروز سازندگان فردای مملکت هستند و ما به آنان افتخار می کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به فرمان تاریخی امام(ره) در ۲۲ اسفند سال ۵۸ مبنی بر تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و گرامیداشت روز شهدا، عنوان کرد: همه ایام متعلق به شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت است و یاد و خاطره شهیدان همواره باید در قلب و روح ما زنده بماند، زیرا شهدا در رشد، تعالی، عزت و اقتدار این کشور نقش برجسته دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵ هزار و ۲۰۰ اثر از گیلان به مسابقه ملی «نامه ای به یک شهید» ارسال شد، گفت: ۳ اثر از ۲۰ اثر منتخب مربوط به دانش آموزان گیلانی بود و جزو برترین های کشور بودیم. امسال نیز تاکنون بیش از ۱۱ هزار اثر داریم و امیدواریم جایگاه خوبی را کسب کنیم.

پاکاری با تاکید بر اینکه کلیه آثار ارسالی توسط داوران قرائت می شود، اظهار کرد: دانش آموزان با با شور و شوق و احساسات پاک این نامه ها را نگارش کرده اند و لذا جفاست که حتی به یک اثر هم توجه نداشته باشیم.

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار