144633
۱۵ اسفند ۱۳۹۶
رئیس تبلیغات اسلامی تویسرکان خبر داد؛

رقابت ۲ هزار نفر در جشنواره قرآنی کودک و نوجوان تويسركان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان از رقابت ۲ هزار نفر در جشنواره قرآنی کودک و نوجوان تويسركان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام علی کاروند در تویسرکان از رشد 50 درصدی شرکت‌کنندگان در جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در تویسرکان خبر داد و اظهار کرد: استقبال کودکان و نوجوانان از پانزدهمین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در مقایسه با دوره‌های گذشته قابل توجه بود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره کودک و نوجوان در دهه فجر با هدف گسترش فرهنگ قرآنی با همکاری آموزش و پرورش، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان و شهرداری‌ها برگزار شد گفت: دانش‌آموزان مقاطع پیش‌دبستانی تا اول دبیرستان در جشنواره کودک و نوجوان با هم رقابت داشتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان از رقابت 2 هزار و 75 نفر در پانزدهمین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در دهه مبارک فجر خبر داد و خاطرنشان کرد: دو مؤسسه قرآنی و 10 خانه روستایی در برگزاری این جشنواره همکاری کردند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد شور قرآنی برای رقابت ارزشمند کودکان و نوجوانان قرآنی، تعمیق آموزه‌های دینی، استحکام‌بخشی بنیان سلامت فرهنگی جامعه، شناسایی کودکان و نوجوانان مستعد و رشد و هدایت کودکان و نوجوانان به سمت و سوی کلام وحی اعلام کرد.

حجت‌الاسلام کاروند با اشاره به مشارکت 65 هیأت مذهبی در عزاداری دهه اول فاطمیه در تویسرکان گفت: آیین‌های سوگواری، سخنرانی و عزاداری دهه اول با هماهنگی مسؤولان هیأت‌های مذهبی شهر و روستا در مساجد، حسینه‌ها، تکایا و محافل مذهبی بامشارکت گروه‎‌های مردمی برگزار شد.

 

وی از برگزاری 15 گفتمان دینی کارگاهی با بهره‌مندی 500 نفر با کمک آموزش و پرورش بخش قلقل‌رود در دهه فجر خبر داد و اظهار کرد: گفتمان‌های دینی با موضوع دین و زندگی، آسیب‌های اجتماعی، سواد رسانه‌ای، انقلاب و ولایت و دستاوردهای جمهوری اسلامی در مدارس متوسطه بخش قلقل‌رود برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان با اشاره به اینکه طرح‌های ویژه قرآنی تبلیغات اسلامی شامل حفظ جزء 30 قرآن و آموزش عمومی می‌شود ادامه داد: طرح آموزش قرآن شامل روخوانی سطح یک و 2، ترجمه و مفاهیم کلام وحی در سطوح یک تا 3، آموزش ویژه پیش دبستانی، جشنواره قرآنی کودک و نوجوان و برگزاری محافل قرآنی در مؤسسات و خانه‌های قرآنی و فصیح خوانی قرآن می‌شود.

 

وی از برگزاری آزمون دوره آموزشی غیر حضوری «سفیران صبح» ویژه مبلغان مستقر در تبلیغات اسلامی تویسرکان خبر داد و افزود: دوره آموزشی به مدت دو هفته و با مطالعه کتاب «سفیران صبح» نوشته محمد‌علی موظف‌رستمی برگزار شده است.

حجت‌الاسلام کاروند خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره مبلغان مبانی اهمیت، آثار و برکات اقامه نماز جماعت صبح در مسجد و فواید سحرخیزی و راهکارها و طرح آموزش دیدند.

وی از اعزام 75 مبلغ در ایام فاطمیه در نقاط مختلف تویسرکان خبر داد و گفت: مبلغان اعزامی به تبیین فرهنگ و سیره حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و… در مساجد، مدارس، مراکز دانشگاهی، پایگاه‌های بسیج و هیأت‌های مذهبی در سطح شهرستان پرداختند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان با اشاره به اجرای گفتمان‌های دینی توسط مبلغان در مدارس با همکاری آموزش و پرورش بخش قلقل‌رود بیان کرد: 355 روز تبلیغ دینی در دهه دوم فاطمیه در تویسرکان انجام شده است.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار