144619
۱۵ اسفند ۱۳۹۶

شهید نوجوان قزوینی که ۵ سال در شرکت ایران دوچرخ کار می‌کرد

شهید قزوینی که در ۱۲ سالگی در شرکت ایران دوچرخ مشغول به کار شد و در ۲۶ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش کودک پرس ، شهید رمضان‌علی برجعلی‌تبار فرزند صمد در شهریورماه سال 40 در روستای هادی‌آباد از توابع قاقازان قزوین در خانواده‌ای مسلمان و با ایمان به دنیا آمد و در آغوش گرم و پرمهر پدر و مادر رشد و نمو کرد.

هنوز کودکی خردسال و نونهال بود که پدرش را از دست داد. پس از مرگ پدر و با کوله بار سخت و سنگین یتیمی آغوش مهربان مادر یگانه تکیه گاه و پناه دلتنگی‌های او بود.

پس از طی طفولیت در روستای زادگاهش هادی‌آباد به مدرسه رفت و تا کلاس چهارم به تحصیل پرداخت اما به دلیل مشکلات زندگی تحصیل را رها کرد و به جستجوی کار بر آمد تا بتواند در پناه بازوان و عرق جان و جبین خود به زندگی ادامه دهد؛ این بود که در 12 سالگی در شرکت ایران دوچرخ مشغول به کار شد و پنج سال تمام در این شرکت کار کرد.

 

همزمان با آغاز انقلاب شکوهمند اسلامی به مبارزات مردمی پیوست و دل به فرمان رهبر فرزانه انقلاب بست و همواره در راهپیمایی شرکت می‌کرد.

پس از پیروزی انقلاب شهید رمضان‌علی برجعلی‌تبار به شرکت فرنخ انتقال یافت و در بسیج این شرکت به یاری اسلام و انقلاب شتافت.

با آغاز حمله ناجوانمردانه و ویرانگر دشمن کوردل و شب‌پرست ایران یعنی حکومت هار و خونخوار صدام یزید پلید عازم جبهه‌های نبرد نور و ظلمت شد و به عشق حسین(علیه‌السلام) میان آتش و خون گریبان مردی درید.

در طول جنگ تحمیلی شهید برجعلی تبار یازده بار با دلی بی‌قرار و از عشق سرشار به جبهه رفت و به دشمن تاخت و در برابر شمشیر خشم بی امان و ایمان او سینه سپر ساخت.

سرانجام پس از رشادت‌های بسیار در 24 اسفند ماه سال 66 در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در جوار دیگر شهدا آرام گرفت.

 

* شهیدی که با بال‌های سرخ به عالم نور پرکشید

به گزارش فارس، شهید محرم‌علی منفرد فرزند قاسم‌علی روز 25 بهمن سال 39 در تهران به دنیا آمد؛ خانواده او در اصل ترک و محل آنان نورآباد شهرستان قیدار( خدابنده) استان زنجان بود.

وی ایام کوکی را در سایه سار نخل مهر و محبت پدر و مادر و در کنار دیگر اعضای خانواده پشت سر گذاشت. پیش از آنکه ایام کودکی را به پایان برد، همراه خانواده از تهران به روستای اسلام‌آباد شهرستان قزوین کوچ کرد.

شهید محرم‌علی منفرد تحصیلاتش را تا پنجم ابتدایی ادامه داد و پس از آن به کار کارگری روی آورد، وی روز 15 خرداد ماه سال 59 ازدواج کرد و تشکیل خانواده داد که حاصل آن یک پسر و دو دختر است.

با آغاز جنگ تحمیلی و یورش سرسپردگان غرب به سربازی فراخوانده شد و در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مشغول خدمت شد.

پس از فراگیری آموزش‌های نظامی در ارتش به مناطق عملیاتی حق علیه باطل اعزام شد و آخرین محل مأموریت این شهید بزرگوار جبهه شمال غرب کشور بود.

این سرباز سرافراز روز 16 اسفند ماه سال 66 در اثر بمباران هوایی دشمن وحشی و خونخوار در خون گرمش شناور و به شهادت رسید و با بال‌های سرخ خونین پرواز به عالم نور و رستگاری پر کشید.

پیکر پاک این پرستوی خونین پر وبال را در زادگاه پدری‌اش روستای نورآباد شهرستان قیدار(خدابنده) استان زنجان به خاک سپردند.

 

آری شهید محرم‌علی منفرد، به خاطر دفاع از آرمان‌های والای اسلام و انقلاب به خون غلتید تا شاهد مردانه زیستن و عاشقانه مردن همه مسلمانان واقعی باشد.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار