143355
۰۹ اسفند ۱۳۹۶
رئیس پلیس فتا خراسان شمالی خبر داد:

برگزاری بزرگ‌ترین همایش کودک و اینترنت در کشور

رئیس پلیس فتا فرماندهي انتظامی استان خراسان شمالی از برگزاری کارگاه آموزشی به مدت دو روز و آموزش بیش از ۲۴۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر در سه مقطع ابتدائی‌، متوسطه اول و دوم همراه با اجرای نمایش عروسکی خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، سرهنگ پاسدار علی اعتمادي ضمن تشريح خطرات فضای مجازی، به راهکارهاي استفاده درست از فضاي مجازي پرداخت و اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش آشنايى كودكان و نوجوانان با اینترنت و همچنین آسيب‌ها تهديدات فضاى مجازی و آشنایی آنها با مخاطرات فضای مجازی آن می‌باشد.

وی خاطر‌نشان کرد: با توجه به اینکه سن استفاده از موبایل به زیر هفت سال رسیده و با استفاده‌ای که نسل جدید از گوشی‌های هوشمند دارند، شرایطی ایجاد گردیده تا کودکان و نوجوانان به راحتی به فضای مجازی دسترسی پیدا کنند، لیکن از آنجایی که تعداد زیادی از کودکان طی آشنایی اولیه، نحوه درست استفاده کردن از این محیط را تجربه نکرده‌اند، در بدو ورود دچار مشکلاتی می‌شوند که شاید جبران ناپذیر باشد لذا با برگزاری این همایش توانستیم دانش آموزان را نسبت به وجود خطرات احتمالی با ورود به اینترنت آگاه سازیم.

سرهنگ اعتمادی با اشاره به اینکه والدین باید بر فعالیت سایبری فرزندان خود نظارت داشته باشند، افزود: در این کارگاه آموزشی به کمک کارشناسان دایره پیشگیری پلیس فتا استان، مطالب مهم با توجه به علایق و سلیقه‌های دانش آموزان ارائه شد تا با تهدیدات آن آشنا شوند و در استفاده از فضای مجازی مراقب باشند تا در دام مجرمان سایبری نیفتند.

به گفته وی این کارگاه آموزشی نه تنها مورد توجه دانش آموزان قرار گرفت بلکه از سوی مورد مدیران آموزش و پرورش و همچنین خانوادهای دانش آموزان نیز استقبال شد.

رئیس پلیس فتای استان خراسان شمالی در پایان ضمن معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir گفت: دانش آموزان عزیز با ورود به فضای مجازی و مشاهده موارد مجرمانه و مشکوک می‌توانند از طریق بخش ارتباطات مردمی سایت پلیس فتا این موارد را گزارش نمایند.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار