142963
۰۸ اسفند ۱۳۹۶
معاون امور توسعه بهزیستی استان مازندران عنوان کرد؛

کودک و خانواده هر دو نیازمند آموزش پیشگیری از اعتیاد هستند

معاون امور توسعه بهزیستی استان مازندران از آموزش پیشگیری اعتیاد برای خانواده‌ها به عنوان بستر تربیت کودک را عملی برد برد برای والدین و کودک نام برد.

به گزارش کودک پرس ، سیده فاطمه پورفاطمی در کارگاه مصون سازی کودکان و خانواده ها از اعتیاد که در ساری برگزار شد، اعتیاد را یکی از مهمترین علت های طلاق و از هم پاشیدگی یک خانواده عنوان کرد و گفت: هر روز شاهد کاهش سن اعتیاد درکشور هستیم و امروز سن اعتیاد به دانش آموزان مقاطع پایین تر رسیده است.

وی افزود: علاوه بر این شاهد درگیری بیشتر بانوان با اعتیاد و افزایش مصرف مواد مخدر در بین زنان و افزایش عمق آسیب هستیم.

پورفاطمی به فقدان کسب مهارت های لازم زندگی در میان خانواده ها اشاره کرد و گفت: وقتی که ریشه یابی می کنیم می بینیم که بیشتر خانواده ها آگاهی لازم در این زمینه را ندارند.
وی گفت: مهارت نه گفتن هم در خانواده و هم در روابط خارج از آن باید نهادینه شود و امروز باید برنامه های اموزشی ما به گونه ای باشد که عوامل محافظت کننده خانواده و کودکان در مقابل با اعتیاد را تقویت کند و خانواده ها باید به این سو هدایت شوند.

پورفاطمی گفت: گوشزد کردن و نشان دادن زاویه های مختلف عوامل تهدید کننده نیز می تواند کمک مفیدی به جلوگیری از گرفتار شدن خانواده ها و کودکان به دام اعتیاد باشد و بر روند کاهش اعتیاد تاثیر داشته باشد.
وی مهدهای کودک و کودکان مهد در این سن را بهترین مقطع برای شروع روند آگاه سازی دانست و گفت: باید بیشتر برنامه ها از انواع غربالگری گرفته تا انواع آموزش ها در مهد های کودک آغاز شود.

 

** تاکید بیشتر بهزیستی بر مهدهای حاشیه مناطق

وی گفت : برنامه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان وکشور بر مهدهای کودک حاشیه مناطق تاکید دارد زیرا به دلیل شرایط زندگی دراین مناطق ، کودکان و حتی خانواده ها بیشتر در معرض آسیب اعتیاد و دیگر آسیب ها قرار دارند.

هم اکنون 21 مرکز حاشیه مهد در استان فعال هستند که از حدود 970 نفر نگهداری می کنند ، کودکانی که به واسطه مشکلات عدیده در شرایط محیطی و خانوادگی ، از بسیاری از امکانات مانند غذا و تحصیل با مشکل مواجه هستند.

یر اساس اعلام بهزیستی مازندران تمامی کودکانی که تحت پوشش مراکز حاشیه مهد استان قرار دارند از یک وعده غذای گرم برخوردار می شوند.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار