142899
۰۸ اسفند ۱۳۹۶
معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد؛

شناسایی ۷۲۴ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۴ هزار و ۷۸۳ نفر بازمانده از تحصیل با اسم و کد ملی و آدرس از سوی وزارت آموزش و پرورش برای این استان معرفی شد که این تعداد را طی سه مرحله در ۴۷ منطقه استان جذب کردیم و تنها ۷۲۴ کودک باقی مانده است.

به گزارش کودک پرس ، ابوالحسن حقیقی ظهر امروز در نشست خبری که در دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی برگزار شد، اظهار‌ داشت: حذف آزمون‌های ابتدایی که با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش انجام شد اقدام ارزشمندی است تا استرس را از مدارس دور کند و به تحقق عدالت آموزشی منجر شود.

وی‌افزود:  47 منطقه درخراسان رضوی وجود دارد که در قالب 8 قطب مشغول به کار هستند و جمعیت دانش‌آموزان در دوره ابتدایی 712 هزار نفر است که در 17 نوع مدرسه در حال تحصیل بوده و حذف مدارس خاص نشان دهنده عدالت آموزشی است زیرا تنوع مدارس طبق مصوبه مجلس باید کاسته شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه شورای عالی آموزش و پرورش 94 هدف را برای آموزش ابتدایی در نظر داشته است، گفت: از این تعداد فقط هفت هدف علمی و آموزشی بود اما در گذشته سایه این 7 هدف آموزشی بر تمام اهداف تربیتی قرار داشت و موجب شده بود معلمان و مدیران مدارس مسیر نادرستی را طی کنند و توجه و سمت و سوی تمام فعالیت‌های مدارس به سمت مهارت های تست زنی برود نه مهارت زندگی که این تصمیم خردمندانه موجب برگشت به آرامش مهارت های زندگی شده است.

 

حقیقی‌گفت: 4 هزار و 783 نفر بازمانده از تحصیل با  اسم و کد ملی و آدرس از سوی وزارت آموزش و پرورش برای این استان معرفی شد که  این تعداد را طی سه مرحله در 47 منطقه استان جذب کردیم و تنها 724 نفر کودک باقی مانده‌اند که در مرحله سوم جذب می‌شوند.

وی تصریح‌کرد: برخی از اولیا ممانعت از تحصیل به وجود می‌آورند و با حضور فرزند دختر خود یا کودکانی که کار می‌کنند در مدرسه مخالفت دارند اما ممانعت از تحصیل طبق قانون حمایت از کودکان جرم محسوب می‌شود و آموزش و پرورش می‌تواند از ولی دانش‌آموز شکایت کند.

 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی یادآور‌شد: با موافقت شورای عالی آموزش و پرورش خراسان رضوی برای جذب هر بازمانده از تحصیل 200 هزار تومان توسط آموزش و پرورش استان و 200 هزار تومان نیز توسط استانداری پیش بینی شده است.

حقیقی تأکید‌کرد: 30 منطقه در خصوص بازماندگان از تحصیل پاک‌سازی صددرصدی شده است و در 17 منطقه دیگر که 724 نفر وجود دارد در حال تلاش هستیم این دانش آموزان را به کلاس‌های درس بازگردانیم.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار