142826
۰۸ اسفند ۱۳۹۶

انگشت‌نگاری از والیبالیست‌های نوجوان و جوان برای مبارزه با صغر سن

رییس سازمان لیگ والیبال با اعلام خبر ثبت اطلاعات بازیکنان رده‌های پایه در بانک اطلاعاتی گفت: در صورت تخلفات سنی سازمان لیگ اختیار دارد بدون تشکیل کمیته‌ انضباطی دستور قطعی محرومیت را صادر کند.

به گزارش کودک پرس ، محمد حسین شفقی در مورد صحبت‌های اخیر در مورد صغر سنی دو بازیکن در لیگ برتر نوجوانان گفت: درباره لیگ‌های نوجوانان و جوانان باید یادآور شوم که از همان ابتدا منوچهر پورحسن، رییس پیشین سازمان لیگ کلیه امور مربوط به رده‌های پایه را به آقای حسن زاده محول کرده بود. آن موقع هم که لیگ نوجوانان برگزار شد من پستی در فدراسیون نداشتم و در کل ۲۰ روز است که به عنوان رییس جدید سازمان لیگ انتخاب شده ام. ما مدارک هر کسی که در لیگ‌های نوجوانان و جوانان بازی کرده است را داریم.

او در ادامه تصریح کرد: یک بازیکن در صورتی با شناسنامه دارای صفحه توضیحات می‌تواند بازی کند که سنش به آن رده سنی بخورد. برای نمونه بازیکنی متولد سال ۱۳۸۰ است و شناسنامه‌اش را سه سال کوچک‌تر می‌کند(1383) و ا گر مسابقات برگزار شده مربوط به رده سنی ۱۳۸۰ باشد با همان شناسنامه صغر سنی شده می‌تواند بازی کند چرا که سن اصلی بازیکن به مسابقات می خورد. ما هنگامی که بخواهیم برای بازیکنی با شناسنامه دارای توضیحات کارت صادر کنیم همان اصل سن را در نظر می گیریم.

رئیس سازمان لیگ والیبال از اعلام بررسی دقیق‌تر شرایط سنی بازیکنان رده‌های پایه در سال آینده خبر داد و گفت: برای جلوگیری از این گونه تخلفات در سال آینده روش ثبت‌نام از بازیکنان نوجوان و جوان برای حضور در لیگ‌های رده‌های پایه را کاملا تغییر می‌دهیم. برنامه داریم تا در سال بعد از همه بازیکنان رده‌های پایه برای حضور در لیگ برتر نوجوانان و جوانان انگشت نگاری شود. به همین منظور قرار است برای هر استان یک روز مشخص را اعلام کنیم تا بازیکنان مورد نظرشان را برای انجام انگشت نگاری به سالن محل تمرین شان بیاورند تا اطلاعات شان به صورت کاملا ‌دقیق و علمی توسط نمایندگان فدراسیون ثبت شود.

شفقی اضافه کرد: برای نمونه اگر استان تهران نام ۱۰۰ بازیکن نوجوان را اعلام کرد پس از ثبت اطلاعات آن‌ها در بانک اطلاعاتی برای حضور در لیگ نوجوانان هم هیات تهران می‌تواند تنها از بین نفرات معرفی شده لیست نهایی را اعلام کند. امیدوارم با سیستم جدید ثبت اطلاعات بازیکنان رده پایه دیگر شاهد تخلفات مربوط به صغر سنی بازیکنان نباشیم. با سیستم انگشت نگاری حتی اگر بازیکنی سنش را کوچک یا بزرگ کند دیگر شناسنامه جدیدش برای فدراسیون ارزشی ندارد و تنها آن اطلاعاتی که در بانک اطلاعاتی ذخیره می‌شود مبنای کار قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان لیگ والیبال در پایان گفت: در مورد لیگ برتر نوجوانان باز هم تصریح می‌کنم آن موقع که این رقابت‌ها برگزار شد و به پایان رسید من در فدراسیون والیبال حضور نداشتم و اگر هم تیمی از دو بازیکن مشکل دار استفاده کرده نباید سریع السیر آن تیم را از لیگ کنار بگذاریم ولی بازیکنان را به دلیل تخلف و دست بردن در شناسنامه می‌توانیم حداقل یک سال محروم  کنیم. این محرومیت می‌تواند با توجه به وضعیت پرونده بازیکن طولانی‌تر هم باشد. در چنین پرونده‌هایی خود سازمان لیگ اختیار دارد بدون تشکیل کمیته‌ انضباطی دستور قطعی محرومیت را صادر کند.

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار