142599
۰۷ اسفند ۱۳۹۶

کودکان خیابانی قزوین نیازمند مکانی مناسب برای نگهداری هستند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: ساماندهی و نگهداری کودکان خیابانی در قزوین نیازمند مکانی مناسب، اعتبارات لازم و همکاری دستگاههای اجرایی برای خدمت‌رسانی است،

به گزارش کودک پرس، جلسه ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی ظهر دوشنبه به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در استانداری برگزار شد.
بهاره رحمانی در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت کودکان خیابانی استان قزوین اظهارداشت: کودکان خیابانی نیازمند خدمات بهداشتی و درمانی، تحصیلی و مشاوره های روانی هستند و باید با کمک دستگاههای ذیربط برای خدمت رسانی اقدام شود.

 

وی اضافه کرد: با کاهش تصدی گری دولت بدنبال استفاده از مشارکت مردمی هستیم تا مشکلات این گروه را با سرعت بیشتری حل کنیم.
رحمانی بیان کرد: جمع آوری کودکان خیابانی هدف ما نیست چون فقط ساماندهی آنها که متمرکز نیست نمی تواند مشکل گشا باشد بلکه رسیدگی به وضعیت کودکان خیابانی باید در اولویت قرار گیرد.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین تصریح کرد:در سال گذشته ۱۸۱ کودک خیابانی شناسایی شد و امسال ۱۹۲ کودک را شناسایی و برای نگهداری در مراکز بهزیستی اقدام کردیم.

وی اضافه کرد: در سال جاری بیش از ۶۳ کودک خیابانی از خدمات بهزیستی برخوردار شدند و سال گذشته نیز ۸۱ کودک تحت پوشش خدمات این اداره قرار گرفتند.

رحمانی بیان کرد: همچنین ۱۲۹ کودک به صورت سرپایی از خدمات مشاوره ای، بهداشتی بهزیستی استفاده کردند که ۱۲۰ نفر آنها اتباع بیگانه بودند.

وی گفت: کودکان خیابانی با میانگین سنی ۶ تا ۱۱ سال هستند و با مشکلاتی از جمله فرار ازخانه، نداشتن سرپرست، بیکاری، اقامت در خیابان مواجهند که امسال ۱۴ کودک که در خیابان زندگی می کردند شناسایی و جمع آوری شدند.
رحمانی اضافه کرد: همه کودکان خیابانی به نوعی دچار آسیب و اذیت و آزار قرار گرفته اند و دچار مشکلات جسمی و روانی و روحی شده اند که رسیدگی به آنها ضروری است.

وی گفت: دست فروشی، تکدی گری و پادویی از کارهایی است که کودکان خیابانی به آن مبادرت می ورزند و با ساماندهی و رسیدگی به امور آنها تلاش می کنیم وضعیت بهتری داشته باشند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: مهمترین چالش های این حوزه شامل نبود مکان مناسب برای نگهداری کودکان، مشخص نشدن وظیفه دستگاههای اجرایی، کمبود اعتبارات برای خدمات و راه اندازی مراکز نگهداری در شهرستانهاست که امیدواریم با کمک همه نهادهای مرتبط برای حل آنها اقدام شود.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار