142592
۰۷ اسفند ۱۳۹۶

رنج کودک دو ماهه بروجردی از بیماری پروانه‌ای/ جسم کوچک “امیررضا” در انتظار دست‌های خیرین

“امیر رضا” نوزادی ۲ ماهه است که گرفتار بیماری پروانه‌ای شده، جسم و جانش توان تحمل این بیماری را ندارد و پدر کارگر علاوه بر رنج کودک از بیماری، در تامین هزینه‌های درمانی با مشکل مواجه شده است.

به گزارش کودک پرس ، 2 ماه پیش بود که نوزادی به نام امیر رضا در بروجرد متولد شد، امیرضا فرشته ای کوچک بود که از همان بدو تولد گرفتار بیماری پروانه ای شد، بدنش پُر از زخم است، جسمش را که نگاه می کنی کوچک است اما در جای جای بدنش زخم های این بیماری دیده می شود که پدر و مادر امیررضا بیشتر از هر کسی رنج می برند.

امیر رضا اکنون 2 ماه دارد، اما درد این بیماری بسیار سخت است، گریه های مداوم و بی تابی کودک پدر و مادر را بیشتر رنج می دهد و با دیدن جسم کوچک دلبندشان که این همه درد می کشد، اشک می ریزند.

اما این تنها یک قمست از زندگی امیر رضا بود، مادر امیر رضا نیز بیمار است و پدر این کودک کارگری است که با همه تلاش فقط می تواند هزینه های اولیه زندگی را تامین کند.

 

 

بیماران پروانه ای باید به طور مدام پانسمان شوند و تحت درمان باشند تا عفونت، این بیماری را حادتر نکند و هر ماه حدود یک میلیون تومان برای درمان امیر رضای کوچولو نیاز است اما پدر کارگر، واقعا توان تامین این همه هزینه را ندارد گرچه هر ماه حدود 400 هزار تومان هم خرج داروهای مادر امیررضا می شود.

پدر امیر رضا در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: امیر رضا دیماه امسال متولد شد و از همان ابتدا این بیماری را داشت و هر ماه باید یک میلیون تومان برای پانسمان و درمان امیررضا هزینه شود اما من یک کارگر هستم و واقعا توان این همه هزینه را ندارم.

وی اضافه کرد: همسرم نیز بیمار است و هر ماه 400 هزار تومان هزینه داروهایش می شود که در مجموع ماهیانه یک میلیون و 400 هززار تومان هزینه درمان همسر و فرزندم می شود و توان مالی ندارم.

پدر امیر رضا اظهار داشت: بیماران پروانه ای نیازمند حمایت هستند و خیرین می توانند این بیماران را یاری کنند تا بتوانیم درمان آنها را به موقع انجام دهیم.

“فاطمه یاراحمدی” مسئول انجمن بیماران خاص بروجرد در این راستا گفت: در شهرستان بروجرد کلا سه بیمار پروانه ای وجود دارد اما هزینه های پانسمان و درمان آنها بالا است و هر کدام در ماه بیش از یک میلیون تومان هزینه نیاز دارند.

وی اضافه کرد: بیماران پروانه ای جزء بیماران خاص هستند اما در صورتی که خیرین همت مضاعفی داشته باشند می توانیم در تامین هزینه های این بیماران اقدام نماییم تا از عفونت و بدتر شدن بیماری جلوگیری شود.

حالا خیرین این بار نیز می توانند با همتی دوباره برای امیر رضای کوچکی که فقط 2 ماه دارد آستین همت بالا بزنند و برای تسکین دردهای بیماران پروانه ای بروجرد اقدام نمایند.

 

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار