14252
۳۰ آذر ۱۳۹۵

150 کودک خیابانی در استان اردبیل شناسایی شد

150 کودک خیابانی زیر 18 سال در 9 ماهه امسال در این استان شناسایی شده و زیر چتر حمایت و ساماندهی این اداره کل قرار گرفته است.

به گزارش کودک پرس، بهزاد ستاری در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان افزود: در سال 85 آمار کودکان خیابانی استان 132 نفر بود که این آمار در سال 95 به 150 نفر رسیده که از خدمات مددکاری ،حرفه آموزی ،سوادآموزی و مهارت زندگی بهره مند شدند.
وی بیان کرد:امسال 500 مورد خدمات مددکاری ،310 مورد مشاوره زندگی ،25مورد حرفه آموزی ، 26 مورد اشتغالزایی ،65 مورد اردوهای فرهنگی ،یک میلیارد و 700 میلیون ریال کمک های مالی بلاعوض و یک هزار و 500 مورد خدمات تخصصی به کودکان خیابانی و خانواده های آنان ارایه شده است .
ستاری معرفی 21 کودک خیابانی به آموزش و پرورش برای تحصیل ، معرفی هفت خانواده کودکان خیابانی به اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی برای اشتغال ، معاینه رایگان 6 کودک خیابانی و تحت پوشش 9 کودک در کمیته امداد را از جمله اقدامات انجام گرفته عنوان کرد و گفت:شهرداری و نیروی انتظامی در شناسایی و ساماندهی این کودکان همکاری خوبی با سازمان بهزیستی دارند.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از ایجاد مرکز حمایتی و آموزش کودکان در اردبیل خبرداد و گفت: این مرکز توسط موسسه خیریه چهارده معصوم(ع) باهدف شناسایی و جذب کودکان خیابانی ،آموزش و ارتقای کیفیت زندگی آنان که موافقت نامه اصولی آن صادر شده راه اندازی خواهد شد.
وی مشارکت همگانی را در ساماندهی کودکان خیابانی خواستار شد و افزود: همه نهادها و دستگاه های اجرایی باید در ساماندهی این کودکان مشارکت کنند تا بتوانیم جلوی آسیب های اجتماعی ناشی از آن را بگیریم .
ستاری عامل اصلی افزایش کودکان خیابانی را مشکلات مالی خانواده ها عنوان کرد و افزود: صدا وسیما و مطبوعات با تولید برنامه ها و تهیه گزارش ها می توانند برای جلب مشارکت همگانی در ساماندهی کودکان خیابانی کمک کنند .

منبع:خبرگزاری ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار